هرات

حمله‌ی طالبان به دروازه‌های ورودی شهر هرات شکست خورد

مقام‌های محلی در ولایت هرات می‌گویند که حمله‌ی جنگ‌جویان گروه طالبان به دروازه‌های ورودی شهر هرات با شکست مواجه شده است.

در اعلامیه‌ی دفتر رسانه‌های والی هرات در خبرنامه‌ای گفته است که در جریان ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰ طالب در اطراف شهر هرات کشته و شماری هم زخمی شده‌اند.

طبق خبرنامه، این شمار جنگ‌جویان طالب در نتیجه‌ی حملات هوایی و زمینی نیروهای امنیتی و دفاعی و حمایت نیروهای بسیج مردمی کشته و زخمی شده‌اند.

با این حال، دفتر رسانه‌های والی هرات گفته است که به‌دلیل تجمع و حملات طالبان در محلات مسکونی، صدها خانواده به‌شمول زنان و کودکان مجبور به ترک خانه‌های‌شان شده‌اند.

عارف جلالی، سرطبیب شفاخانه حوزوی هرات به روزنامه اطلاعات روز گفت که روز گذشته به اثر درگیری‌ها در شهر هرات، ۱۰ نفر به‌شمول چهار غیرنظامی کشته و ۷۸ نفر دیگر به‌شمول ۴۸ غیرنظامی زخمی شده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان این ادعا را رد می‌کند. او در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفت که طالبان در ۲۴ ساعت گذشته چهار کشته و ۱۱ زخمی داشته‌اند. به‌گفته‌ی او، در این مدت ده‌ها تن از نظامیان دولتی کشته و ساحات زیادی از شهر هرات به تصرف طالبان درآمده است.

عبدالصبور قانع، والی هرات روز گذشته به روزنامه اطلاعات روز گفته بود که عملیات مشترک پاک‌سازی نیروهای نیروهای امنیتی و دفاعی در چندین استقامت هرات جریان دارد.

روز گذشته وزارت‌های دفاع و داخله از اعزام نیروهای ویژه به هرات برای سرکوب طالبان خبر داده بودند.

جنگ در اطراف شهر هرات از پنج روز پیش آغاز شد و خطوط نبرد به شهر نزدیک شده است. باشندگان هرات از حکومت می‌خواهند که برای دفع حملات طالبان فورا اقدام کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *