شورای امنیت سازمان ملل

شورای امنیت سازمان ملل فردا نشست ویژه در مورد افزایش خشونت‌ها در افغانستان برگزار می‌کند

همزمان با تشدید حملات گروه طالبان، وزارت امور خارجه‌ی کشور می‌گوید که فردا نشست ویژه‌ی شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد افزایش خشونت‌ها در افغانستان برگزار می‌شود.

گران هیواد، سخن‌گوی وزارت خارجه امروز (پنج‌شنبه، ۱۴ اسد) در یک پیام ویدیویی گفته برگزاری این نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که «جهان متوجه وخامت اوضاع در افغانستان» شده است.

آقای هیواد افزوده است که دولت افغانستان از شورای امنیت سازمان ملل و این نشست توقع دارد تا روی مسائلی تصمیم بگیرند که در بهبود وضعیت و رسیدن به یک صلح باثبات و پایدار در افغانستان کمک کند.

همچنین به گفته‌ی او، کابل توقع دارد تا در این نشست تصامیمی گرفته شود که منجر به قطع عاجل خشونت‌ها و حملات طالبان، جلوگیری از فاجعه‌ی حقوق بشری ناشی از حملات طالبان و تسریع مذاکرات صلح شود.

سخن‌گوی وزارت خارجه افزوده که کابل همچنین خواستار حمایت جامعه‌ی جهانی از برنامه‌های امنیتی دولت افغانستان برای شش ماه آینده و حمایت هوایی از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور و همکاری با آنان در این نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

نشست ویژه‌ی شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد افزایش خشونت‌ها در افغانستان به درخواست این کشور برگزار می‌شود. دو روز پیش وزارت خارجه اعلام کرد که محمدحنیف اتمر، وزیر این وزارت در یک تماس تلفنی از اس‌جی شنکر، وزیر خارجه‌ی هند درخواست برگزاری این نشست را کرده است.

به نقل از خبرنامه، آقای اتمر با توجه به افزایش خشونت‌ها، نقض گسترده‌ی حقوق بشر از سوی طالبان و سایر گروه‌های تروریستی خواستار برگزاری نشست ویژه‌ی شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد افزایش خشونت‌ها در افغانستان شده بود.