دانشگاه‌ها

دروازه‌های دانشگاه‌ها در ۱۱ ولایت به‌شمول کابل فردا به‌روی دانشجویان باز می‌شود

مسئولان در وزارت تحصیلات عالی کشور می‌گویند که قرار است درس‌های حضوری در دانشگاه‌های ۱۱ ولایت کشور فردا (شنبه، ۱۶ اسد) آغاز شود.

این ولایات شامل کابل، قندوز، نیمروز، دایکندی، بلخ، بادغیس، قندهار، نورستان، سمنگان، پنجشیر و جوزجان می‌شوند. وزارت تحصیلات عالی می‌گوید که در سایر ولایات نیز تلاش می‌کند درس‌های حضوری دانشگاه‌ها را به‌صورت تدریجی آغاز کند.

حامد عبیدی، سخن‌گوی وزارت تحصیلات عالی امروز به روزنامه اطلاعات روز گفت که در ۱۱ ولایت میزان ابتلای افراد به ویروس کرونا کم‌تر از ۳۵ درصد گزارش شده است.

آقای عبیدی همچنین گفت که گزارش سایر ولایات نیز از سوی وزارت صحت عامه به وزارت تحصیلات عالی رسیده و قرار است که فردا بررسی شود.

به‌گفته‌ی او، از مجموع ۲۳ ولایت باقی‌مانده، در هر ولایتی که میزان ابتلا به ویروس کرونا پایین‌تر از ۳۵ درصد تثبیت شود، درس‌های حضوری دانشگاه نیز در آن ولایت آغاز می‌شود.

دانشگاه‌ها، مکاتب و دیگر مراکز آموزشی در هشتم جوزای سال جاری در ۱۶ ولایت براساس فیصله‌ی وزارت صحت عامه تعطیل شد.

دو هفته پس از آن، تعطیلی دانشگاه‌ها و مکاتب در سراسر کشور عملی شد. هدف از این تصمیم، جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا گفته شده بود.

در دوم اسد، وزارت تحصیلات عالی با درنظرداشت فیصله‌ی وزارت صحت عامه، تصمیم گرفت که درس‌های حضوری را در دانشگاه‌های کشور به‌گونه‌ی تدریجی آغاز کند، اما پیش از بازگشایی دانشگاه‌ها، باید تمامی دانش‌آموزان در برابر کرونا واکسین شوند.