نیمروز

هشدار از سقوط و اطمینان از دفاع؛ حملات طالبان بر شهر زرنج افزایش یافته است

برخی از نمایندگان مردم نیمروز در مجلس نمایندگان می‌گویند که شمار زیادی از جنگ‌جویان گروه طالبان در نزدیکی شهر زرنج، مرکز این ولایت حضور دارند.

گل‌احمد نورزاد، نماینده مردم نیمروز در مجلس نمایندگان به روزنامه اطلاعات روز گفت که اگر کمک نظامی نرسد، سقوط شهر زرنج به‌دست طالبان حتمی است.

آقای نورزاد گفت: «از عصر دیروز گروه طالبان از استقامت ولسوالی کنگ به دروازه‌های شهر نزدیک شده‌اند و قصد حمله به شهر زرنج را دارند و باید نیروی کمکی به این ولایت اعزام شود.»

به گفته‌ی او، طالبان شب گذشته با استفاده از تبلیغات گسترده برای ایجاد رعب و وحشت تلاش کردند، اما از صبح امروز به این طرف وضعیت امنیتی شهر زرنج اندکی بهبود یافته است.

او تأکید کرد که طالبان در تلاش تسلط بر گمرک نیمروز اند، تا بر واردات کالا از ایران کنترل داشته باشند.

منابع مردمی به اطلاعات روز گفته‌اند که شماری از مقام‌های دولتی از ترس طالبان به ایران فرار کرده‌اند.

ابراهیم براهوی، والی نیمروز در یک پیام ویدیویی رفتن به ایران را رد کرده و گفته است که برای دفاع از شهر و مردم آماده است.

این در حالی است که دیروز ولسوالی کنگ نیمروز به‌گونه‌ی کامل به‌دست طالبان سقوط کرد.

منابع محلی به روزنامه اطلاعات روز گفته‌اند که مطیع‌الله بارکزی، فرمانده پولیس کنگ با شماری از نیروهای امنیتی و دفاعی توسط طالبان کشته شده‌اند.

گل احمد نورزاد، عضو مجلس نمایندگان گفت که هم اکنون ولسوالی‌‌های چخانسور، کنگ و خاشرود به‌دست طالبان و ولسوالی‌های چهاربرجک و دلارام به‌دست حکومت است.

نیمروز در جنوب‌غرب کشور موقعیت دارد و با ولایت‌های ناامن هلمند و فراه مرز مشترک دارد. در این ولایت بندکمال‌خان و گذرگاه مرزی میلک موقعیت دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *