بسم‌الله محمدی، سرپرست وزارت دفاع ملی

بسم‌الله محمدی: هیأتی از کابل برای توافق روی مسأله‌ی افغانستان فردا به دوحه می‌رود

بسم‌الله محمدی، سرپرست وزارت دفاع ملی می‌گوید که براساس فیصله‌ی نشست رییس‌جمهور اشرف غنی با بزرگان سیاسی کشور، قرار است یک هیأت فردا به دوحه، پایتخت قطر برود.

آقای محمدی امروز (یک‌شنبه، ۲۴ اسد) در یک پیام ویدیویی گفته است توافق روی مسأله‌ی افغانستان از اهداف اصلی این هیأت است. ترکیب این هیأت تا کنون همگانی نشده است.

به‌گفته‌ی محمدی، تا زمان رسیدن به یک توافق صلح، امنیت شهر کابل از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی در همکاری با نیروهای بین‌المللی تأمین خواهد شد.

سرپرست وزارت دفاع ملی به شهروندان کابل اطمینان داده است که امنیت شهر کابل تأمین می‌شود. او علاوه کرده است که «دشمنان مردم» دست به شایعه‌پراکنی زده و باعث تشویش و عدم اطمینان مردم شده است.

او تأکید کرده است که نیروهای بین‌المللی به هر نوع همکاری با نیروهای دفاعی و امنیتی افغان متعهد هستند.

در همین حال، هیبت‌الله علی‌زی، رییس ستاد ارتش کشور نیز گفته است که وضعیت کابل تحت کنترل است. او از مردم خواسته است که وارخطا نشوند. به‌گفته‌ی او، کسانی که دست به شایعه‌پراکنی زده‌اند، اگر دست از شایعه‌پراکنی بر ندارند، با برخورد جدی نیروهای امنیتی و دفاعی مواجه می‌شوند.

این درحالی است که گروه طالبان در طی دست‌کم ده روز اخیر بیشتر ولایت‌های افغانستان را تصرف کرده است. جنگ به پشت دروازه‌های کابل رسیده است.

با این حال، طالبان گفته‌اند که اراده ندارند با زور وارد کابل شود و برای ورود مسالمت‌آمیز گفت‌وگو با جانب مقابل [حکومت افغانستان] ادامه دارد.