سیگار: 2.4 میلیارد دالر در ساخت و تهیه تأسیسات عامه در افغانستان هدر رفته است

سیگار: ناامنی مداوم تلاش‌های امریکا برای بازسازی افغانستان را به شدت تضعیف کرد

بازرس ویژه‌ی امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) اعلام کرده است که ناامنی مداوم تلاش‌های ایالات متحده برای بازسازی افغانستان را به شدت تضعیف کرد. در گزارش تازه‌ی سیگار که امروز جمعه منتشر شده، آمده است که تلاش‌های ایالات متحده برای بازسازی افغانستان درحالی صورت گرفت که این کشور در حال تجزیه شدن بود.

طبق این گزارش، امریکا در ۲۰ سال گذشته ۱۴۵ میلیارد دالر را در عرصه‌های بهبود نیروهای امنیتی، نهادهای غیرنظامی دولتی، اقتصاد و جامعه مدنی افغانستان مصرف کرده است.

در کنار این، سیگار گفته است که وزارت دفاع امریکا نیز ۸۳۷ میلیارد دالر را در جنگی هزینه کرده است که در آن دوهزار و ۴۴۳ سرباز امریکایی و یک‌هزار و ۱۱۴ سرباز متحدان امریکا کشته و ۲۰ هزار و ۶۶۶ سرباز دیگر زخمی شده‌اند.

یافته‌های گزارش سیگار نشان می‌دهد که در طول ۲۰ سال گذشته، افغان‌ها خسارات بیشتری ناشی از جنگ را متحمل شده و در این مدت، دست‌کم ۶۶ هزار سرباز افغان کشته شده‌اند.

همچنین، در گزارش آمده است که از سال ۲۰۰۱ میلادی تا کنون بیش از ۴۸ هزار غیرنظامی افغان کشته و دست‌کم ۷۵ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

سیگار در این گزارش گفته است درحالی که در چندین زمینه، از جمله مراقبت‌های بهداشتی و آموزش پیشرفت وجود داشته، اما این پیشرفت‌ها مبهم و چشم‌اندازهای ادامه‌ی آن مشکوک است. سیگار تأکید کرده است که تلاش‌های امریکا برای بازسازی افغانستان با شکست‌های زیادی نیز به همراه بوده است.