امرالله صالح

صالح به طالبان: تسلط امروزی شما بر خاک معنای ثبات و پایداری را نمی‌دهد

امرالله صالح، معاون پیشین ریاست‌جمهوری و از اعضای رهبری «جبهه مقاومت ضد طالبان» در پنجشیر به اظهارات امیرخان متقی، رییس کمیسیون دعوت و ارشاد طالبان پاسخ داده است.

آقای صالح در صفحه‌ی رسمی فیسبوک خود نوشته است که مقاومت آنان در پنجشیر مستقر است، اما برای دفاع از حق تمام شهروندان کشور است.

او همچنین خطاب به طالبان نوشته است: «آیا از خود پرسیده‌اید که چرا؟ تسلط بر ساحه در چهل و دو سال اخیر معنای ثبات را نداده است و تسلط امروزی شما بر خاک معنای ثبات و پایداری تان را نمی‌دهد.»

به‌گفته‌ی صالح، مردم اگر به طالبان باور می‌داشتند، در مرزهای کشور صف نمی‌کشیدند. او تأکید کرده است که این کسانی که در مرزهای کشور صف کشیده‌اند، حاضرند همه داشته‌های خود را از دست بدهند، اما زیر تسلط طالبان نباشند.

امرالله صالح نوشته است که ثبات و پایداری نظام استوار بر مؤلفه‌هایی است که طالبان از آن بسیار دور است. صالح به مصاحبه و عمل‌کرد افراد تازه‌ تعیین‌شده‌ی طالبان اشاره کرده و گفته است که اداره‌ی افغانستان امروز با چنین افراد «بی‌سواد» امکان‌پذیر نیست.

او در ادامه نوشته است: «فروپاشی اقتصاد و نبود دستگاه خدمت‌رسانی مردم را خیلی زود به ستوه خواهد آورد و اسلحه و روش خشن شما در برابر قیام و خشم مردم هیچ مؤثریتی نخواهد داشت. فقط زمان در بین است نه اگر و مگر.»

این درحالی است که امیرخان متقی، رییس کمیسیون دعوت و ارشاد طالبان گفته است که گفت‌وگوها با جبهه‌ی پنجشیر تا کنون به نتیجه نرسیده، اما آنان تلاش دارند موضوع پنجشیر از راه مذاکره حل شود.

متقی همچنین در یک پیام صوتی خطاب به مردم پنجشیر گفته است که به «جنگ‌طلبان» اجازه‌ی برهم زدن امنیت را ندهند.

دیدگاه‌های شما
  1. بهتر بود مقاومت میکردی و در کابل کشته می‌شدی و نام نیک از پایداری خود کسب میکردی. در غیر آن همسویی آت با داکتر غنی که مسول این همه بد بختی ها و حتی شکست آمریکا است آبرویی برایت نگذاشته است. بگذار که احمد مسعود که گذشته سیاهی ندارد رهبری مقاومت را بدوش بگیرد با وجودی که اخلاق پنجشیری ها در گذشته نفرت به آنها را بوجود آورده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *