میدان هوایی کابل
عکس: آرشیف

پروازهای بین‌المللی از میدان هوایی کابل هنوز هم با چالش‌های تخنیکی مواجه است

عبدالهادی حمدانی، رییس طالبان برای میدان هوایی کابل می‌گوید که پروازهای غیرنظامی داخلی از طریق این میدان به‌گونه‌ی عادی جریان دارد، اما پروازهای بین‌المللی هنوز هم با برخی چالش‌های تخنیکی مواجه است.

حمدانی امروز (دوشنبه، ۲۲ سنبله) در یک نوار ویدیویی گفته است که ۱۰ تا ۱۵ درصد مشکلات تخنیکی در بخش ترمینل پروازهای خارجی وجود دارد. او گفته است که تلاش‌ها برای رفع این چالش‌ها طی چند روز آینده ادامه دارد.

با این حال، او در مورد پروازهای خارجی گفته است که تا کنون هواپیماهای کشورهای قطر، بحرین، امارات متحده‌ی عربی، ازبیکستان، قزاقستان و پاکستان به میدان هوایی کابل نشست کرده است.

حمدانی علاوه کرده است که روسیه و ترکیه نیز اطلاع داده‌اند که طی روزهای آینده پروازهای‌شان به میدان هوایی کابل را با فرستادن کمک به مردم افغانستان، از سر می‌گیرند.

او در عین حال گفته است که از لحاظ امنیتی، میدان هوایی کابل با هیچ مشکلی مواجه نیست و مسافران داخلی می‌توانند بدون تشویش از طریق این میدان سفر کنند.

پروازهای داخلی و خارجی از طریق میدان هوایی کابل به دنبال تسلط طالبان بر کابل متوقف شد. هفته‌ی گذشته پروازهای داخلی از این میدان از سر گرفته شد.

پروازهای خارجی هرچند تا امروز به‌گونه‌ی رسمی از سر گرفته نشده بود، اما خبرگزاری فرانسه گزارش کرده است که امروز یک فروند هواپیمای شرکت هواپیمایی بین‌المللی پاکستان با حدود ده مسافر به کابل آمده است.

در روزهای گذشته نیز چندین هواپیمای خارجی به‌منظور رساندن کمک‌های بشری به میدان هوایی کابل نشست کرده بود، اما خبرگزاری فرانسه نشست هواپیمای پاکستانی به میدان هوایی کابل را اولین پرواز تجارتی خارجی پس از تسلط طالبان عنوان کرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *