آنتونی بلینکن، وزیر خارجه‌ی امریکا

وزیر خارجه‌ی امریکا: تحریم‌های وضع‌شده بر طالبان لغو نمی‌شود

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه‌ی ایالات متحده‌ی امریکا در نشست کمیته‌ی روابط خارجی سنای امریکا گفته است که کشورش کمک‌های بشردوستانه‌ی «نجات‌بخش» برای افغان‌های آسیب‌پذیر را تضمین می‌کند، اما تحریم‌های وضع‌شده بر طالبان را لغو نمی‌کند.

رهبران گروه طالبان از سال‌ها به این طرف زیر تحریم‌ها و تعزیرات سازمان ملل متحد و شماری از اعضای این نهاد قرار دارند. کمیته‌ی تعزیرات شورای امنیت سازمان ملل متحد تعزیرات این شورا بر طالبان را نظارت می‌کند.

آقای بلینکن در این نشست که روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۳ سنبله) برگزار شده بود، همچنین گفته است که کمک‌های تازه‌ی امریکا به مشکلات جدی صحی، نیازمندی‌های مواد خوراکی، محافظت از زنان، کودکان و اقلیت‌ها در افغانستان رسیدگی خواهد کرد.

وزیر خارجه‌ی امریکا گفته است که یک مقام این وزارت را توظیف خواهد کرد تا از زنان، دختران و اقلیت‌ها در افغانستان حمایت کند.

این درحالی است که امریکا روز دوشنبه در نشست عالی وزیران سازمان ملل متحد تعهد کرد که ۶۴ میلیون دالر کمک‌های بشری را برای مردم افغانستان فراهم کند. در این نشست، کشورهای جهان بیش از یک میلیارد دالر کمک‌های بشری را برای افغانستان تعهد کردند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *