ننگرهار

حمله‌ی مسلحانه بر دو مراسم عروسی در ننگرهار سه کشته و ۱۰ زخمی بر جای گذاشت

در نتیجه‌ی تیراندازی بر دو مراسم عروسی در ولایت ننگرهار، دست‌کم سه نفر کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند. این رویدادها شب گذشته در ولسوالی‌های سرخرود و شیرزاد ننگرهار رخ داده است.

سلطان محمود، باشنده‌ی ولسوالی سرخرود و از بستگان قربانیان می‌گوید که نیروهای طالبان شب گذشته (جمعه، ۷ عقرب) بر یک مراسم عروسی در منطقه‌ی «شمشپور مار قندی» این ولسوالی حمله کردند که در نتیجه‌ی آن دو نفر کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

این مراسم در خانه‌ی فردی به نام حاجی ظاهرخان برگزار شده بوده و همزمان دو عروسی در جریان بوده است. دلیل حمله، پخش موسیقی در مراسم عروسی گفته شده است.

وضعیت صحی دو نفر از زخمیان این رویداد وخیم گزارش شده است.

یک منبع محلی طالبان نیز وقوع این رویداد را تأیید کرده، می‌گوید که حمله بر مراسم عروسی توسط نیروهای این گروه انجام شده است. او گفت که سه نفر در پیوند به این حمله بازداشت شده و در حال حاضر تحت بازجویی قرار دارند.

بلال کریمی، معاون سخن‌گوی طالبان گفته است که این حمله از سوی سه فرد مسلح انجام شده و این افراد از نام طالب سوءاستفاده کرده‌اند. او گفته است که دو نفر مشکوک را در پیوند به این رویداد بازداشت کرده‌اند.

در همین حال، بستگان قربانیان، امروز می‌خواستند در برابر ساختمان ولایت تظاهرات کنند، اما طالبان به آن‌ها اجازه‌ی تظاهرات و به خبرنگاران اجازه‌ی پوشش آن‌را نداده‌اند.

از سوی هم، یک مراسم دیگر عروسی در ولسوالی شیرزاد نیز هدف گلوله‌باری قرار گرفته است. یکی از باشندگان محل گفت که یکی از بزرگان قومی به نام «حاجی کمین» در این تیراندازی کشته شده است.

عامل این رویداد هنوز مشخص نشده است.

ولایت ننگرهار در جنوب شرق کشور موقعیت دارد.