چاپ‌خانه کتاب دینی

یک جریان دینی در هرات چاپ‌خانه کتاب افتتاح کرد

دفتر والی هرات اعلام کرده است که مطبعه چاپ کتاب دینی «المشارق» با هزینه ۲.۵ میلیون دالر امریکایی در شهرک صنعتی هرات افتتاح شده است.

در خبرنامه‌ی دفتر والی هرات آمده است که نوراحمد اسلام‌جار، والی طالبان برای هرات از جریان افتتاح این مطبعه بازدید کرده است.

والی طالبان برای هرات افتتاح این مطبعه را گام مهم در راستای خودکفایی در بخش چاپ و نشر کتاب در کشور عنوان کرده و از تاجران خواسته است که در بخش تولیدات شهرک صنعتی هرات سرمایه‌‌گذاری کنند.

به نقل از خبرنامه، مطبعه «المشارق» وابسته به مولانا جلیل‌الله مولوی‌زاده است. مولانا جلیل‌الله مولوی‌زاده، دارالعلوم عالی هرات یکی از جریان‌های «تندرو» دینی را رهبری می‌کند. در این دارالعلوم که در جاده زرگری‌های شهر هرات واقع شده، صدها تن مشغول فراگیری‌ آموزش‌های دینی هستند.

دارالعلوم عالی هرات از مراجع قدرت‌مند دینی در هرات است و هواداران زیادی در میان تندروهای دینی دارد. این دارالعلوم در حکومت پیشین همواره از عملکرد طالبان در افغانستان دفاع کرده است.

چهار سال پیش دو مهاجم انتحاری از سوی نیروهای امنیت ملی از دارالعلوم عالی هرات بازداشت شدند، اما با فشار مسئولان این دارالعلوم، رییس پیشین امنیت ملی هرات از کارش برکنار شد.