یک زن بی‌سرپرست در غزنی دختر ۱۳ ساله‌ی خود را به‌فروش گرفت

یک زن بی‌سرپرست در شهر غزنی به‌دلیل فقر، دختر ۱۳ ساله‌ی خود را به فروش گرفته است.

محمدزمان ذکی، از متنفذان محلی در شهر غزنی امروز (پنج‌شنبه، ۲۰ عقرب) به روزنامه اطلاعات روز گفت که این زن «مرضیه» نام دارد و در منطقه‌ی «تپه‌ی قلعه‌ی قدم» منطقه‌ی «حیدرآباد» شهر غزنی زندگی می‌کند.

به گفته‌ی او، این خانم از دو روز پیش به این طرف دخترش را به فروش گرفته است.

آقای ذکی افزود که این زن چهار دختر دارد و به‌دلیل «فقر» و «گرسنگی» تصمیم گرفته است تا دختر کلانش را بفروشد. او گفت: «این خانم دختر بزرگش را که ۱۳ سال سن دارد، به مبلغ ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار افغانی به فروش گرفته است تا بتواند برای سه دختر دیگر خود نان پیدا کند.»

محمدزمان ذکی از این دختر به نام «نازنین» یاد کرد و گفت که مردم محل در تلاشند تا با کمک پول، مواد غذایی و پوشاک به این خانواده، از فروش او جلوگیری کنند.

او تأکید کرد که هم‌اکنون این دختر و مادرش نیز بیمار است.

مرضیه نیز در ویدیویی که بشیراحمد اسلام‌زی، خبرنگار محلی در غزنی به روزنامه اطلاعات روز فرستاده است، می‌گوید که قادر نیست تا «خرج و خوراک» فرزندانش را تأمین کند. او گفته است: «یک دختر خود را از مجبوری سودا می‌کنم (می‌فروشم) تا [پول فروش او را] خرج سه تای دیگرش شود.»

در هنگام صحبت او، یک کودکش پیوسته «نان» می‌خواهد.

این زن به همراه چهار دختر خود، پس از گرفتن طلاق از شوهر «معتادش» از ولسوالی جاغوری به شهر غزنی آمده‌اند. او از طریق دست‌دوزی و لباس‌شویی مخارج زندگی خود و دخترانش را تأمین می‌کرد.

به گفته‌ی محمدزمان ذکی، در سال‌های گذشته هم پدر نازنین ۱۳ ساله، او را به دلیل مشکلات اقتصادی به فروش گرفته بود. مادرش اما با گرفتن طلاق، از فروش او جلوگیری کرده بود.