تجهیزات نظامی

طالبان ادعای فروش سلاح‌های به‌جامانده‌ی امریکایی به پاکستان را رد کردند

وزارت داخله‌ی طالبان گزارش روزنامه پاکستانی را رد کرده است که در آن گفته شده بود اسلام‌آباد قصد دارد سلاح‌های به‌جامانده‌ی امریکایی در افغانستان را از طالبان خریداری کند.

این وزارت در رشته‌تویتی نوشته است که مسئولیت حفاظت از مرزهای کشور را بر عهده دارد و در چنین شرایطی، گزارش روزنامه پاکستانی دان را رد می‌کند و آن‌را «پروپاگند» می‌داند.

وزارت داخله‌ی طالبان همچنین گفته است که این گروه در حال تشکیل ارتش جدید است و به تسلیحات بیشتری نیاز دارد.

این وزارت تأکید کرده است که در برابر قاچاق سلاح بسیار جدی است و به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد که حتا یک میل سلاح را قاچاق کند و یا هم به کسی بفروشد.

دو روز پیش (چهارشنبه، ۱۹ عقرب) روزنامه پاکستانی دان گزارش کرده بود که پاکستان سلاح‌های به‌جامانده از ارتش امریکا در افغانستان را می‌خرد تا به‌دست تحریک طالبان پاکستان و دیگر گروه‌های تروریستی نیفتد.

این روزنامه همچنین نوشته بود که طالبان به پول نیاز دارد و پاکستان هر کاری که لازم باشد برای خرید این سلاح‌ها انجام می‌دهد.

این درحالی است که دونالد ترمپ، رییس‌جمهور پیشین ایالات متحده‌ی امریکا به‌صورت مکرر از چگونگی خروج نیروهای کشورش از افغانستان انتقاد کرده و گفته است که به ارزش ۸۵ میلیارد دالر، تجهیزات نظامی در اختیار طالبان قرار گرفته است.