میدان هوایی کابل

توافق جدید کابل و اسلام‌آباد؛ پاکستان پرسنل هوانوردی افغانستان را آموزش می‌دهد

سفارت افغانستان در پاکستان اعلام کرده است که کابل و اسلام‌آباد توافق کرده‌اند که پاکستان در زمینه‌های آتش‌نشانی، ایمنی، کنترل ترافیک، هواشناسی و مدیریت میدان هوایی، آموزش‌های مسلکی لازم را به پرسنل هوانوردی افغانستان ارایه کند.

در اعلامیه‌ی سفارت افغانستان که امروز (سه‌شنبه، ۲۵ عقرب) منتشر شده، آمده است که این توافق در جریان سفر اخیر امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ی طالبان به اسلام‌آباد، صورت گرفته است.

براساس توافق کابل و اسلام‌آباد، ده پرواز در هفته بین اسلام‌آباد و کابل توسط سکتور هوانوردی دو کشور قابل انجام است که از این میان، دو پرواز با هواپیمای بزرگ و هشت پرواز دیگر با هواپیماهای کوچک صورت خواهد گرفت.

به نقل از اعلامیه، تعداد سیت‌ها برای هردو طرف از ۱۰۰۰ سیت به ۱۵۰۰ سیت افزایش می‌یابد.

در اعلامیه آمده است که طرف پاکستانی می‌تواند از هر میدان هوایی این کشور به میدان‌های هوایی کابل، بلخ و قندهار پرواز داشته باشد.

در مقابل، طرف افغانستان نیز می‌تواند از هر میدان هوایی این کشور به میدان‌های هوایی اسلام‌آباد، پیشاور و کویته پرواز داشته باشد.

در بخشی از اعلامیه آمده است که طرف افغانستان می‌خواهد در آینده‌ی نزدیک اجازه‌ی پرواز به میدان هوایی کراچی را به عوت کویته به‌دست آورد.