تفنگ‌داران ناشناس دختر هشت ساله‌ی یک داکتر را در بلخ ربودند

تفنگداران ناشناس در شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ دختر هشت ساله‌ی داوود راتب، آمر صحت محیطی ریاست صحت عامه‌ی این ولایت را ربوده‌اند.

یک عضو خانواده‌ی داوود راتب که نخواست هویتش فاش شود، امروز (چهارشنبه، ۱۰ قوس) به روزنامه اطلاعات روز گفت که ربایندگان این دختر را روز گذشته از «کوچه‌ی صلیب سرخ» در ناحیه‌ی سوم شهر مزارشریف ربوده‌اند.

او از کودک ربوده‌شده به نام «صدره» یاد کرد و افزود ربایندگان او را از مقابل مکتبی که در آن جا درس می‌خواند، ربوده‌اند. این فرد توضیح داد: «از یک موتر تکسی با پلیت جعلی در هنگامی که موتر حامل صدره در مقابل مکتب متوقف می‌کند، یک فرد با برچه و یا چاقو نزدیک این موتر می‌شود و سپس فرد دیگری می‌آید و صدره را با خود می‌برد.»

در ویدیویی که از ربودن این دختر هشت ساله منتشر شده، نیز نشان می‌دهد که یک فرد او را از موتر حاملش بیرون کشیده، با خود می‌برد.

عضو خانواده او افزود که این خانواده هنوز تماس و یا پیامی از سوی ربایندگان دریافت نکرده است.

پدر و مادر این کودک که هر دو داکترند، این موضوع را با مقام‌های محلی طالبان در بلخ نیز شریک کرده‌اند. طالبان به آنان وعده داده‌اند که تلاش می‌کنند دخترشان را نجات دهند.

از سویی هم، این خانواده تأکید دارد که دخترشان در ادامه‌ی ربودن داکتران در بلخ توسط ربایندگان ربوده شده‌اند.

تفنگ‌داران ناشناس در تاریخ ۲۹ سنبله، نادر عالمی، متخص صحت روانی نیز از ساحه‌ی «نوآباد» در ناحیه‌ی پانزدهم مزارشریف ربودند. ربایندگان دو ماه پس از ربودن آقای عالمی، او را در تاریخ ۲۸ عقرب کُشتند.

طالبان بعدا اعلام کردند که چند نفر را در پیوند به ربودن نادر عالمی بازداشت کرده‌اند.