مسدودشدن راه مواصلاتی ولسوالی کوهستان فاریاب

راه مواصلاتی ولسوالی کوهستان فاریاب با مرکز این ولایت برای شش ماه مسدود شد

باشندگان ولسوالی کوهستان ولایت فاریاب می‌گویند که به‌دلیل برف‌باری سنگین در مناطق مرتفع تیربند ترکستان، راه مواصلاتی این ولسوالی با مرکز ولایت به‌روی ترافیک مسدود شده است.

مناطق تیربند ترکستان در مسیر راه مواصلاتی ولسوالی کوهستان قرار دارد و امکان بازگشایی آن تا شش ماه آینده وجود ندارد.

رانندگان این مسیر می‌گویند که مشکلات اساسی‌شان نبود راه مناسب است که باید به آن توجه شود. به‌گفته‌ی آنان، به‌خاطر مسدود بودن مسیر اصلی این ولسوالی، راه یک روزه را در دو روز از مسیر ولسوالی‌های دیگر می‌پیمایند تا به شهر میمنه برسند.

آنان علاوه می‌کنند که مسیرهای فرعی نیز با مشکلات زیاد همراه است و مجبورند در مسیر راه از زنجیر یا چین استفاده کنند.

خلیفه کرزی، یکی از رانندگان ولسوالی کوهستان می‌گوید که در جریان چند سال گذشته هیچ توجه به راه‌های مواصلاتی این ولسوالی صورت نگرفته است.

عبدالقدوس، یکی از بزرگان ولسوالی کوهستان فاریاب نیز می‌گوید که راه‌های مواصلاتی این ولسوالی از اول ماه جدی برای شش ماه به‌دلیل بارش باران و برف‌های سنگین مسدود می‌شود.

به گفته‌ی این بزرگ قوم، پس از مسدودشدن این راه، با مرکب و اسپ با مشقت‌های بسیار خودشان را در مرکز این ولایت می‌رسانند. او علاوه می‌کند که مریض‌داران بیشتر از هر کسی دیگر با مشکلات مواجه می‌شوند و حتا در مواردی مریض در مسیر راه جان می‌دهد.

یماق، یکی دیگر از باشندگان ولسوالی کوهستان فاریاب می‌گوید که بارها شاهد بوده که مردم به‌دلیل برف‌باری شدید با اسپ نیز از این مسیر نمی‌توانند عبور کنند.

او می‌گوید مریضانی که به بیماری اپندیس دچار می‌شوند بیشترشان به این دلیل که در کلینیک ولسوالی امکانات وجود ندارد، پیش از رسیدن به داکتر جان می‌دهند.

ولسوالی کوهستان فاریاب در  130 کیلومتری شهر میمنه، مرکز این ولایت قرار دارد که با داشتن ۱۳۶ روستا یکی از پرنفوس‌ترین ولسوالی‌های فاریاب به حساب می‌آید.