فیض‌الله جلال، استاد دانشگاه

عفو بین‌الملل خواستار رهایی بی‌قیدوشرط فیض‌الله جلال از سوی طالبان شد

سازمان عفو بین‌الملل بازداشت فیض‌الله جلال، استاد دانشگاه کابل از سوی طالبان را محکوم کرده و خواستار رهایی بدون قیدوشرط جلال شده است.

این سازمان شنبه شب (۱۸ جدی) در تویتی نوشته است که طالبان آقای جلال را به‌دلیل استفاده از آزادی بیان و انتقاد از این گروه در یک برنامه‌ی تلویزیونی بازداشت کرده‌اند.

نزدیکان فیض‌الله جلال گفته‌اند که طالبان او را امروز از خانه‌اش در ساحه‌ی مکروریان شهر کابل بازداشت کرده و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

حسینا جلال، دختر فیض‌الله جلال به بی‌بی‌سی گفته است که افراد طالبان عصر امروز وارد خانه‌ی او شده و با تهدید و بدون ارایه‌ی توضیحی، او را با خود برده‌اند.

حسینا جلال همچنین گفته است که پدرش در ماه‌های گذشته و پس از مصاحبه‌ی جنجالی تلویزیونی بارها تهدید شد و به نوعی در حبس خانگی به‌سر می‌برد.

شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی، از جمله وحید قاسمی و فردهاد دریا، دو آوازخوان مشهور کشور خواستار رهایی فیض‌الله جلال از قید طالبان شده‌اند.

طالبان تا کنون به‌صورت رسمی در مورد بازداشت فیض‌الله جلال چیزی نگفته‌اند.

فیض‌الله جلال چندی پیش در یک گفت‌وگوی زنده‌ی تلویزیونی به شدت از طالبان انتقاد کرده‌ بود.

 او در این برنامه از حرف‌های تند علیه محمدنعیم وردک، سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان در قطر که در این گفت‌وگو حضور داشت استفاده کرده و وردک را «گوساله» خوانده بود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *