طالبان در ارزگان

طالبان در ارزگان هنوز هم از مردم نان جمع‌آوری می‌کنند

مقام‌های امنیتی طالبان در ولایت ارزگان می‌گویند که در برخی از مناطق این ولایت هنوز هم به‌دلیل کم‌بودن معاشات، برای نیروها و دیگر اعضای این گروه از مردم نان جمع‌آوری می‌شود.

مولوی عبدالله بشیری، قوماندان امنیه‌ی طالبان در ارزگان به روزنامه اطلاعات روز گفت که شمار مجموعی نیروها و اعضای طالبان در این ولایت به حدود ۵۰ هزار نفر می‌رسد.

به‌گفته‌ی او، برای هر یک از این افراد که در بخش نظامی ثبت است، ماهانه مبلغ پنج‌هزار افغانی معاش داده می‌شود. او اضافه می‌کند که در بیست سال گذشته نیز طالبان با «رضایت مردم» از آنان نان جمع‌آوری کرده‌اند.

با این حال، قوماندان امنیه‌ی طالبان در ارزگان می‌گویند که هنوز معاشات نیروهای این گروه پرداخته نشده و حکومت سرپرست طالبان روی سیستمی کار می‌کند که براساس آن معاشات پرداخت خواهد شد.

با آن‌که طالبان می‌گویند «با رضایت مردم» از آنان نان جمع‌آوری می‌کنند، اما برخی از ساکنان ولایت ارزگان از این عملکرد طالبان ابراز نارضایتی می‌کنند. آنان از طالبان می‌خواهند که از جمع‌آوری نان از مردم دست بردارند.

مؤمن، یک باشنده‌ی ارزگان در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفت که با تسلط دوباره‌ی طالبان، مردم با فقر شدید مواجه شده و این گروه پس از این نباید از مردم نان جمع‌آوری کند.