صنعت‌کاران: در صورت نبود برق، کارخانه‌های صنعتی سقوط خواهد کرد

اعضای انجمن صنعت‌کاران افغانستان در دیدار با مسئولان شرکت‌ برق‌رسانی (برشنا) گفته‌اند که در صورت نبود برق، کارخانه‌های صنعتی سقوط خواهد کرد.

برشنا امروز (دوشنبه، ۱۱ دلو) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که اعضای انجمن صنعت‌کاران افغانستان مشکلات‌شان را با حافظ محمدامین، رییس عمومی اجراییوی این شرکت در میان گذشته‌اند.

رییس اجراییوی برشنا گفته است که صنعت‌کاران افغانستان در بیست سال گذشته برای خودکفایی صنعت تلاش‌های خستگی‌ناپذیر را انجام داده و در قسمت بهبود اقتصاد کشور نیز نقش مهم را ایفا کرده‌اند.

به نقل از خبرنامه‌ی برشنا، ظریف‌گل زدران، معاون انجمن صنعت‌کاران از شرکت برشنا خواسته است که برای فابریکات صنعتی برق مطمیین را فراهم کند.

زدران گفته است که صنعت‌کاران تا کنون نزدیک به ۶۵ سکتور را به خودکفایی رسانده و در صورت نبود برق، نگرانی درباره‌ی سقوط این فابریکات وجود دارد.

عبدالرحمان رحمانی، رییس تجارتی شرکت برشنا گفته است که مشکلات باقی‌مانده‌ی اداره‌ی گذشته باعث کمبود برق شده است.

رییس اجراییوی شرکت برشنا به مسئولان این شرکت هدایت داده است که به‌منظور تأمین برق مطمیین برای صنعت‌کاران تلاش‌های جدی کنند.

افغانستان به شدت به برق وارداتی کشورهای آسیای میانه وابسته است. در فصل سرما و گرما، در شهرها خانه‌های رهایشی با کمبود برق مواجه می‌شوند.