وارث حسرت و اسلم حجاب

خانه‌ی آزادی بیان خواستار رهایی بی‌درنگ خبرنگاران آریانانیوز از بند طالبان شد

خانه‌ی آزادی بیان افغانستان بازداشت اسلم حجاب و وارث حسرت، خبرنگاران تلویزیون آریانانیوز از سوی نیروهای استخبارات طالبان را محکوم کرده و خواستار رهایی بی‌درنگ این خبرنگاران شده است.

وارث حسرت گرداننده‌ی برنامه‌های سیاسی و اسلم حجاب گزارشگر اقتصادی تلویزیون آریانانیوز هستند.

در اعلامیه‌ی خانه‌ی آزادی بیان آمده است که نیروهای استخبارات طالبان این دو خبرنگار را بعد از ظهر روز دوشنبه (۱۱ دلو) از درب ورودی تلویزیون آریانانیوز بازداشت کرده‌اند.

به نقل از اعلامیه، تا کنون دلیل بازداشت این خبرنگاران آریانانیوز روشن نیست و تلویزیون آریانانیوز و خانواده‌های حسرت و حجاب نیز هیچ اطلاعی از سرنوشت آنان ندارند.

خانه‌ی آزادی بیان بازداشت این خبرنگاران را خلاف موازین جهانی حقوق بشری و آزادی بیان دانسته و از طالبان خواسته است تا بی‌درنگ آنان را رها و بیشتر از این آزادی بیان را سرکوب نکنند.

این نهاد از دیگر نهادهای حامی آزادی بیان و جامعه جهانی نیز خواسته است تا جلو سرکوب سیستماتیک رسانه‌ها و خبرنگاران افغانستان را بگیرند.

به نقل از اعلامیه‌ی خانه‌ی آزادی بیان، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و سایر نهادهای حامی رسانه‌ها باید این اعمال طالبان را محکوم کرده و با این نهاد برای رهایی این دو خبرنگار و سایر خبرنگاران در بند، هم‌صدا شوند: «لطفا نگذارید صدای مردم افغانستان خفه شود!»

طالبان تا کنون در مورد بازداشت این دو خبرنگار چیزی نگفته‌اند.