ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان

قتل بستگان یک عضو پیشین مجلس در کاپیسا؛ مجاهد: کار افراد مسلح است

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان از بازداشت دو نفر در پیوند به قتل پنج نفر از بستگان حبیب‌الرحمان افغان، عضو پیشین مجلس نمایندگان در ولایت کاپیسا خبر داده است. پیشتر منابع گفته بودند که این افراد توسط نیروهای طالبان کشته شده‌اند.

مجاهد امروز (چهارشنبه، ۲۷ دلو) در رشته‌تویتی نوشته است که دو شب قبل در منطقه «جمال اغه» ولسوالی حصه‌ی دوم ولایت کاپيسا «افراد مسلح» به یک موتر حامل بستگان حبیب‌الرحمان افغان حمله کرده‌اند. آقای افغان از فرماندهان پیشین جهادی نیز است.

سخن‌گوی طالبان گفته است که در این حمله سه نفر از نزدیکان حبیب‌الرحمان افغان و دو نفر از «مجاهدین» کشته شده‌اند.

او گفته است که تحقیقات درباره‌ی این حمله ادامه دارد و در پیوند به این رویداد دو نفر بازداشت شده‌اند. مجاهد تأکید کرده است که «این‌گونه اعمال کار حلقات دشمن است که می‌خواهد به آرامش مردم صدمه وارد کند».

پیشتر اما بستگان حبیب‌الرحمان افغان گفته بودند که پنج نفر از نزدیکان او در ولایت کاپیسا توسط نیروهای طالبان کشته شده‌اند.

یکی از اعضای خانواده‌ی آقای افغان که خواست هویت‌اش فاش نشود، به روزنامه اطلاعات روز گفته بود که نیروهای طالبان بر موتر حامل بستگان این نماینده‌ی پیشین مجلس تیراندازی کرده‌اند. منبع افزود که در این موتر شش نفر بودند که یکی از آنان زخمی شده‌ است.

او گفت که در میان کشته‌ شده‌ها، خواهرزاده و داماد حبیب‌الرحمان افغان نیز شامل است. به گفته‌ی این منبع، دو نفر از قربانیان، پدر و پسر هستند.

این فرد اضافه کرد که خانه‌ی حبیب‌الرحمان افغان در کاپیسا در حال حاضر در اختیار طالبان است و داماد او می‌خواست این خانه را از طالبان تحویل بگیرد.

این منبع علاوه کرد که حبیب‌الرحمان افغان با یک عضو طالبان به‌نام آغا گل خصومت دیرینه داشت و به ادعای او، قتل نزدیکان آقای افغان هم کار همین عضوی طالبان است. به گفته‌ی منبع، خانه‌ی حبیب‌الرحمان افغان نیز در کاپیسا در حال حاضر در تصرف آغا گل است.

او اضافه کرد که آغا گل در گذشته نیز چندین محافظ آقای افغان را ترور کرده است.