عملیات نجات کودک زابلی

۴۶ ساعت پس از اتفاق؛ عملیات نجات کودک شش ساله از داخل چاه در زابل ادامه دارد

عملیات نجات یک کودک شش ساله که روز سه‌شنبه هفته‌ی جاری در داخل چاهی در ولایت زابل افتاده، هنوز هم جریان دارد. منابع محلی در ولایت زابل می‌گویند که چاه در یک منطقه‌ی دورافتاده‌ی قلات، مرکز این ولایت قرار دارد.

با این حال، شرافت ویار، رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان در زابل امروز (پنج‌شنبه، ۲۸ دلو) به روزنامه اطلاعات روز گفت که چاه ۳۵ متر عمق دارد و کودک در ۱۷ متری آن بند مانده است.

او گفت که عملیات نجات این کودک جریان دارد. او تاکید کرد که تا کنون یک تونل به طول ۱۵ متر کنده شده، اما تیم‌های نجات در حال پیشروی با سنگ برخورده‌اند که در نتیجه عملیات نجات نیز با کندی مواجه شده است. به‌گفته‌ی او، وضعیت صحی این کودک خوب است و آکسجن و مواد خوراکی برایش فراهم شده است.

رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان در زابل افزود که مقام‌های محلی این ولایت عملیات نجات را از نزدیک نظارت می‌کنند و تیم‌های صحی نیز در محل حضور دارند. بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی از گیر ماندن این کودک در درون چاه ابراز ناراحتی کرده و برای نجات او دعا کرده‌اند.

این درحالی است که پیش از این در ولایت هلمند نیز یک کودک داخل چاه افتاده بود، اما پس از آن‌که از چاه بیرون کشیده شد، جان داد.

در روزهای اخیر حادثه‌ی مشابهی در مراکش اتفاق افتاد. در این حادثه کودک پنج‌ساله داخل چاه سقوط کرده بود. عملیات نجات او چهار روز طول کشید، اما سرانجام در مسیر شفاخانه جان داد. عملیات نجات این کودک به سرخط رسانه‌های بین‌المللی بدل شده بود.