هشدار از وقوع سیلاب

وزارت انرژی و آب طالبان از احتمال وقوع سیلاب و ازدیاد آب رودخانه‌ها هشدار داد

وزارت انرژی و آب حکومت سرپرست طالبان اعلام کرده است که احتمال وقوع سیلاب و ازدیاد رودخانه‌ها در برخی از حوزه‌های دریایی وجود دارد. این وزارت از مردم خواسته است که از نزدیک‌شدن در کنار رودخانه‌ها هنگام سیلاب یا آب‌خیزی خودداری کنند.

در اطلاعیه‌ی وزارت انرژی و آب طالبان که امروز (سه‌شنبه، ۳ حوت) منتشر شده، آمده است که بنا بر تغیرات اقلیمی و براساس تحلیل‌های هایدرومتیورلوژیکی و پیش‌گویی اداره‌ی هواشناسی، احتمال ریزش باران نسبتا شدید همراه با سیلاب آنی و ازدیاد سطح آب رودخانه‌ها در حوزه‌های دریایی (شمال، هریرود-مرغاب، هلمند و کابل) پیش‌بینی شده است.

به گفته‌ی این وزارت، امروز (۳ حوت) احتمال وقوع سیلاب ناشی از بارندگی و بلندشدن سطح آب در مسیر دریاهای سمنگان، بلخ، سرپل، جوزجان، فاریاب، بادغیس، غور، هرات، فراه، هلمند، ارزگان، قندهار، کابل، پنجشیر و غوربند متصور است.

وزارت انرژی و آب حکومت سرپرست طالبان از ساکنان ولایت‌های یادشده خواسته است که از نزدیک‌شدن در کنار رود‌خانه‌ها هنگام سیلاب یا آب‌خیزی خودداری کنند.

این وزارت از اهالی بالادست رودخانه‌ها خواسته است که هنگام جاری‌شدن سیلاب و یا بلندرفتن سطح آب به مناطق پائین‌دست خبر بدهند تا به‌خاطر جلوگیری از تلفات انسانی مردم با خبر باشند.