بیش از ۲۰۰ مسافر در کوتل «بکک» در مسیر شاهراه غور-کابل گیر مانده‌اند

منابع محلی در ولایت غور می گویند که در اثر برف‌باری و توفان‌های شدید در کوتل بکک در مسیر شاهراه غور-کابل حدود ۲۵ موتر مسافربری گیر مانده و سرنشینان این موترها اکنون در وضعیت دشواری به‌سر می‌برند.

یکی از مسافرین گیرمانده به روزنامه اطلاعات روز می‌گوید که تعداد مسافرین گیرمانده به ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر می‌رسد که در بین‌شان کودکان، زنان و مریضان هم حضور دارند.

این مسافر گیرمانده می‌گوید که اگر به وضعیت آنان رسیدگی فوری نشود مریضان تلف خواهند شد: «دیروز از ساعت ۸ بجه صبح موتر به کوتل بکک بند ماندند تا سه بجه شب، از او طرف لودر آمده آن‌هم در مسیر راه خراب شده و پس از ۳ بجه شب توفانی شده هوا و شش موتر در زیر برف گیر ماندند و دیگر موترها که حدود ۲۵ موتر می‌شود همه بند هستند.»

مسافرین گیرمانده از مسئولان محلی غور می‌خواهند که برای نجات‌شان فوری اقدام کنند.

از سوی هم، مسئولان محلی طالبان در ولایت غور می‌گویند که موترهای مسافربری که در کوتل بکک گیر مانده بودند، نجات داده شدند.

عبدالواحد حماس، سخن‌گوی والی طالبان در ولایت غور می‌گوید که به‌دلیل خرابی یک موتر مسافربری در آن منطقه دیگر موترها در انتظار ماندند.

این نخستین باری نیست که مسافرین در کوتل بکک در مسیر شاهراه غور-کابل گیر می‌مانند، بلکه پیش از این نیز بارها این منطقه به‌دلیل بارش برف و توفان به‌روی ترافیک مسدود شده بود.