ادویه‌رسانی به مراکز صحی دایکندی

کمبود دارو در مراکز صحی دایکندی؛ مؤسسه موف روند ادویه‌رسانی برای ۵۸ مرکز را آغاز کرد

مؤسسه بهزیستی تحرک یا موف با حمایت مالی سازمان صحی جهان «WHO» و صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد یا یونیسف روند ادویه‌رسانی برای ۵۸ مرکز صحی در سطح ولایت دایکندی را آغاز کرد. این روند قرار است در سه روز آینده به اتمام برسد.

شکور حسین‌‏خیل، معاون مؤسسه موف امروز (پنج‌شنبه، ۱۹ حوت) گفت که برای تمام مراکز صحی در دایکندی برای سه ماه ادویه اکمال می‌شود. به‌گفته‌ی او، شفاخانه‌های چهار ولسوالی از سوی سازمان صحی جهان و باقی مراکز صحی از سوی یونیسف حمایت و تمویل می‌شود.

حسین‌خیل همچنین گفت که ادویه‌ی کافی در استاک مرکزی مؤسسه موف موجود است و در صورت نیاز به مراکز صحی فرستاده خواهد شد.

مؤسسه موف درحالی از آغاز روند ادویه‌رسانی برای مراکز صحی ولایت دایکندی خبر می‌دهد که از حدود یک ماه به این طرف بیشتر مراکز صحی با کمبود ادویه مواجه هستند.

باشندگان ولایت دایکندی می‌گویند که به‌دنبال سقوط حکومت پیشین، نه تنها عرضه خدمات اولیه صحی در این ولایت محدود شده‌، بلکه بدتر از گذشته نیز شده است. به‌گفته‌ی آنان، مراکز صحی در دایکندی برای همیشه با کمبود امکانات و دارو مواجه هستند.

باشندگان دایکندی همچنین می‌گویند که شفاخانه‌ها و مراکز صحی تنها برای یک ماه دارو و آن‌هم به‌صورت بسیار محدود در اختیار مریضان قرار می‌دهند.

داکتران نیز تأیید می‌کنند که عرضه خدمات صحی در دایکندی براساس قراردادهای کوتاه‌مدت است و تا زمان تجدید قرارداد برای اکمال دارو، روند ارایه‌ی خدمات در مراکز صحی نیز متأثر می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *