محسنی: کمیسیون انتخابات فیصله‌ی ما را عملی کند

اطلاعات روز: نادر محسنی، رییس دبیرخانه‌ی کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی کشور اعلام کرد، به اعتراض کمیسیون مستقل انتخابات مبنی بر ابطال آرای 118 محل رای‌دهی پاسخ داده و این کمیسیون مکلف به تطبیق فیصله ما است. او افزود، فیصله‌ی کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی در مورد یاد شده، قطعی، نهایی و غیر قابل تغییر است.

کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی پس از رسیدگی به شکایت‌ها در مورد ابطال آرا، فصیله‌ی نهایی خود را به روز پنج‌شنبه هفته‌ی گذشته‌ به کمیسیون مستقل انتخابات کشور ارسال کرد. اما به دنبال آن، کمیسیون انتخابات گفت، فیصله‌ی کمیسیون شکایت‌ها در مورد ابطال آرای 118 محل رای‌ مبهم است و آن را برای وضاحت دوباره به این کمیسیون می‌فرستد.

با این حال، رییس دبیرخانه‌ی کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی در این مورد گفت، حوالی ساعت شش شام روز جمعه به سوالات کمیسیون انتخابات در مورد ابطال آرای محل‌های یاد شده پاسخ داد و دلایل واضح را برای آنان ارائه کرده است. کمیسیون انتخابات تاکنون در این مورد واکنش نشان نداده است.

این درحالی است که براساس گزارش‌های ارائه شده، اختلاف بین نامزدان به‌ جز یک مورد در مورد تشکیل حکومت وحدت ملی و اعلام نتایج انتخابات حل شده است. اختلاف اصلی بین نامزدان همین دو مورد یاد شده بود. تیم عبدالله عبدالله تأکید داشت، رییس اجرایی، رییس کابینه هم باشد و نیز نتایج انتخابات براساس تفاهم نامزدان (پنجاه- پنجاه) اعلام شود.

به باور این تیم، در انتخابات تقلب گسترده صورت گرفته و روند تفتیش آرا نیز به گونه‌ی شفاف پیش نرفته، بناً نتایج نهایی انتخابات اعتبار ندارد. اما تیم تحول و تداوم به رهبری اشرف غنی احمدزی با هر دو مورد یاد شده اختلاف نظر داشت و آن را خلاف قانون اساسی کشور عنوان می‌‌کرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *