مقام‌های طالبان با نمایندگان سازمان ملل درباره‌ی مبارزه با فساد گفت‌وگو کردند

مقام‌های اداره‌ی امور حکومت سرپرست طالبان با نمایندگان دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل (UNODC) و دفتر معاونت این سازمان در افغانستان (یوناما) درباره‌ی مبارزه با فساد اداری و حاکمیت قانون گفت‌وگو کرده‌اند.

به نقل از خبرنامه‌ی اداره‌ی امور طالبان که امروز (یک‌شنبه، ۲۲ حوت) منتشر شده، مولوی عبدالباری عاطف، رییس بررسی امور منازل این اداره به نمایندگان سازمان ملل گفته است که یکی از اهداف «مهم» طالبان محو فساد اداری است.

مونیکا، نماینده‌ی یوناما در این نشست گفته است که سازمان ملل از حکومت طالبان «به‌خاطر کارهایی که در مبارزه با فساد اداری انجام داده است تحسین می‌کند. او وعده همکاری با طالبان در این زمینه را داده است.

در خبرنامه‌ی اداره‌ی امور به نقل از مولوی عبدالباقی منصور، رییس امور فرهنگی این اداره آمده که او گفته است که از جامعه جهانی انتظار می‌رود تا حقایق کار طالبان در برابر فساد اداری و حاکمیت قانون را بداند.

مولوی عبدالباقی منصور به نمایندگان سازمان ملل گفته است که طالبان به عدالت پابند‌ هستند و قضایای تعقیب‌ناشده در دادستانی این گروه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مقام‌های طالبان همواره ادعا کرده‌اند که پس از تسلط این گروه فساد در افغانستان به صفر رسیده است؛ اما مواردی از فساد در برخی از ادارات دولتی از جمله در ادارات مرکزی و ولایتی پاسپورت گزارش شده است. فساد اداری طی دو دهه اخیر چالش جدی حکومت‌داری در افغانستان بوده است.