یک دختر جوان در غرب کابل خودش را از یک ساختمان تجارتی پایین انداخت

منابع مردمی می‌گویند، یک دختر جوان در غرب کابل، خودش را از یک مارکیت تجارتی پایین انداخته و به زندگی‌اش نقطه پایان گذاشته است.

یکی منبع به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد حوالی ساعت ۴:۰۰ امروز (پنچ‌شنبه، ۴ حمل) در منطقه گولایی دشت برچی رخ داده است.

به گفته‌ی او، یک دختر خودش را از بام مارکیت تجارتی «حسین‌زاده سیتی سنتر» به داخل کوچه انداخته است. یک منبع دیگر اما گفت که این دختر خودش را از منزل دوم مارکیت انداخته است. به گفته‌ی او، احتمال دارد که این دختر از ساکنان بلاک‌های مارکیت باشد.

به‌ گفته‌ی منابع، پس از این حادثه نیروهای طالبان برای مدتی مارکیت را بسته کرده‌اند.

 تاکنون علت خودکشی این دختر روشن نیست.

در این زمینه خالد زدران، سخن‌گوی فرماندهی پولیس طالبان در کابل در گفت‌وگو با اطلاعات روز گفت که یک دختر در مربوطات ناحیه ششم پایتخت از یک مارکیت سقوط کرده است. او گفت که نیروهای امنیتی طالبان در ساحه حضور یافته‌اند و در حال بررسی این موضوع هستند.

در شبکه‌های اجتماعی ادعا می‌شود که این دختر به‌دلیل بستن مکاتب دخترانه توسط طالبان، دست به خودکشی زده است.

روزنامه اطلاعات روز به‌گونه‌ مستقل نمی‌تواند این ادعا را تأیید کند.

قرار بود مکاتب دخترانه پس از ماه‌ها تعطیلی دیروز (چهارشنبه، ۳ حمل) در سراسر کشور بازگشایی شوند؛ اما وزارت معارف طالبان اعلام کرد که مکاتب متوسطه و لیسه دختران تا امر ثانی همچنان بسته می‌ماند.

در اطلاعیه‌ی وزارت معارف طالبان آمده است که هرگاه مطابق شریعت، رسم و رواج و فرهنگ افغانی لباس مکتب طراحی شود، آنگاه براساس حکم رهبری طالبان مکاتب دخترانه باز خواهد شد.

این تصمیم واکنش‌های منفی گسترده‌ای ملی و بین‌المللی را در پی داشته است. در شبکه‌های اجتماعی ویدیوهایی منتشر شده که دیده می‌شود، دانش‌آموزی به‌دلیل بستن مکاتب اشک می‌ریزد.