نیوزیلند دو میلیون دالر به کشاورزان در چهار ولایت کمک می‌کند

سازمان غدا و کشاورزی سازمان ملل (فائو) می‌گوید که نیوزیلند به ارزش دو میلیون دالر به کشاورزان در ولایت‌های قندوز، ننگرهار، پروان و میدان‌وردک‌ کمک می‌کند.

طبق اعلامیه‌ی فائو، این بسته کمک، شامل پول نقد و بذرهای اصلاح‌شده برای بیش از ۹۴ هزار کشاورز است.

ریچارد ترنچارد، نماینده‌ی فائو در افغانستان از این کمک نیوزیلند استقبال کرده و گفته است که کشاورزان برای کاشت در اوایل بهار به بذر باکیفیت نیاز دارند تا امسال برداشت خود را تضمین کنند. او افزوده است: «حمایت نیوزیلند به تحقق این امر کمک خواهد کرد.»

او گفته است که نیوزیلند از طرح‌های فائو برای کمک به مردم روستایی افغانستان برای تولید غذا، تغذیه و متکی به خود حمایت می‌کند.

فائو اضافه کرده است که از طریق این کمک مالی جدید، این سازمان به ۴۹ هزار نفر از خانوارهای کشاورز آسیب‌پذیر در شمال‌شرق افغانستان، بذر کشت بهاری و تابستانی کمک خواهد کرد.

به‌گفته‌ی این نهاد، یک بسته کمکی بذر گندم اصلاح‌شده به ارزش ۱۵۷ دلار می‌تواند به اندازه کافی غذای اصلی برای تامین نیازهای مصرفی یک خانواده هفت نفره را برای یک سال کامل تولید کند. سازمان غدا و کشاورزی سازمان ملل افزوده است که از این کمک نیوزیلند، بیش از ۴۵ هزار کشاورز کمک نقدی – هر خانواده ۱۰۰ دالر دریافت خواهند کرد تا فوری‌ترین نیاز غذایی و اولیه را تامین کند. همچنین برای هزاران کشاورز دیگر زمینه‌ی کار در برابر کمک فراهم خواهد شد.