عکس: سفارت آمریکا در هند

امریکا و هند از پاکستان خواستند تا اقدام «فوری» علیه تروریسم انجام دهد

امریکا و هند در یک بیانیه‌‌ی مشترک از پاکستان خواسته‌اند که اقدامات «فوری و پایدار» را برای مبارزه با تروریسم انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که این کشور برای انجام حملات تروریستی استفاده نمی‌شود.

در این بیانیه‌ که روز سه شنبه ( ۲۳ حمل) همزمان با پایان چهارمین گفت‌وگوی «۲+۲» بین هند و ایالات متحده در واشنگتن منتشر شده است، هر دو کشور خواستار اقدام هماهنگ علیه گروه‌های تروریستی از جمله القاعده، داعش، لشکر طیبه، جیش محمد شده‌اند.

به نقل از بیانیه‌، هند بر اهمیت رعایت استانداردهای بین‌المللی در مورد مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم توسط همه کشورها، مطابق با توصیه‌های گروه ویژه اقدام مالی (FATF) تاکید کرده است.

هند همچنین از طالبان خواسته است تا به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد (UNSC) (2021) پایبند باشد که براساس آن، نباید از خاک افغانستان برای تهدید یا حمله به کشورهای دیگر استفاده شود.

در بیانیه‌ی مشترک امریکا و هند از طالبان خواسته شده است که تا به تعهدات خود پایبند باشند و به حقوق بشر از جمله حقوق زنان، کودکان و اقلیت‌ها احترام بگذارند.

دو کشور همچنین بر اهمیت یک دولت فراگیر افغانستان و دسترسی بدون مانع سازمان ملل متحد و شرکای آن برای ارائه کمک‌های بشردوستانه تاکید کرده‌اند.

مقام‌های امریکا و هند مجدداً متعهد شدند تا رایزنی‌های خود را «در مورد افغانستان برای کمک به تسهیل آینده‌ای فراگیر و صلح‌آمیز برای همه افغان‌ها انجام دهند».