عکس: شبکه‌های اجتماعی

جبهه‌ آزادی افغانستان: استفاده از مردم یک منطقه علیه مناطق دیگر توسط طالبان عواقب خطرناک دارد

هم‌زمان با ادعاهایی مبنی بر سربازگیری طالبان از ساکنان ولایت‌های جنوبی برای فرستادن در درگیری‌ها در شمال کشور، «جبهه‌ آزادی افغانستان» گفته است که استفاده از مردم یک منطقه علیه سایر مناطق توسط طالبان عواقب خطرناک برای زندگی مسالمت‌آمیز اقوام افغانستان دارد.

این جبهه در اعلامیه‌ای گفته است که «شیوه‌های خطرناک و نفر‌ت‌انگیز سربازگیری و رویکردهای انتقام‌جویانه‌ی طالبان از مردم ملکی خطر جدی را متوجه سلامت و اتحاد کشور ساخته است».

جبهه آزادی افغانستان در این اعلامیه گفته که در حمله‌های اخیر طالبان علیه مقاومت‌گران در ولایت‌های پنجشیر، تخار و بغلان، شمار زیادی از غیرنظامیان به گونه‌ی «قصدی» به قتل رسیده‌اند.

این جبهه افزوده است که طالبان مانند بیست سال گذشته به حمله‌های هدفمندانه‌‌ی‌شان علیه غیر نظامیان ادامه داده و در جریان اتفاق‌های اخیر نیز مرتکب جرایم جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل‌کُشی شده‌اند.

جبهه آزادی افغانستان خواستار اقدام‌های جدی کشورهای همسایه، منطقه و هم‌چنین سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌ها برای توقف حمله‌های طالبان علیه غیرنظامیان شده‌اند.

این جبهه گفته است که از آن‌جایی که طالبان در نتیجه‌ی یک «توطئه‌ی منطقه‌یی» افغانستان را «اشغال» کرده‌اند، کشورهای حامی طالبان پای‌بندی این گروه به قواعد پذیرفته‌شده‌ی جنگ در چوکات حقوق بشردوستانه‌ی بین‌المللی را تضمین کنند تا به غیرنظامیان آسیب نرساند.

گفته می‌شود که نیروهای طالبان در پی درگیری‌های اخیر با مخالفان این گروه در ولایت‌های پنجشیر و بغلان، اقدام به قتل، بازداشت و شکنجه‌ی غیرنظامیان کرده است. طالبان تاکنون در این زمینه چیزی نگفته‌اند.

اخیرا درگیرها میان طالبان و مخالفان این گروه در منطقه‌ی اندراب بغلان و بخش‌های از پنجشیر افزایش یافته است. گفته می‌شود که طالبان از ولایت خوست سربازگیری کرده و به پنجشیر می‌فرستند. هم‌چنین، عمدتا جنگجویان پشتون خود را به شمال کشور اعزام کرده‌اند.