شفاخانه کووید19 غور

فعالیت شفاخانه کووید۱۹ غور از سر گرفته شد

مسئولان صحی در ولایت غور می‌گویند که پس از چندین ماه توقف، فعالیت شفاخانه ده بستر کووید۱۹ در این ولایت دوباره از سر گرفته شده است.

داکتر شریف قاضی‌زاده، مسئول شفاخانه کووید۱۹ در غور می‌گوید که پس از این مریضان کرونایی می‌توانند به این مرکز درمانی مراجعه کنند.

آقای قاضی‌زاده می‌گوید: «امروز دفتر ما فعال شده و مریضان کرونا را بستر می‌گیریم و همه همکاران ما بالای وظایف‌شان هستند، بیماران کرونایی را درمان می‌کنیم.»

عبدالستار موفق، رئیس صحت عامه‌ی طالبان در غور نیز می‌گوید که شفاخانه کووید۱۹ در ده بستر دوباره فعال شده و اکنون مریضان کرونایی را درمان می‌کند.

رئیس صحت عامه‌ی طالبان در ولایت غور همچنین افزود که این مرکز درمان مریضان کرونایی به حمایت مالی نهادهای UNICEF و WHO فعالیت‌اش را آغاز کرده است.

مسئولان صحی در ولایت غور مریضی کرونا را خطرناک می‌دانند و از ساکنان این ولایت می‌خواهند که جهت جلوگیری از گسترش این مریضی، توصیه‌های صحی را رعایت و با بخش صحی همکاری کنند.

شهروندان شهر فیروزکوه، مرکز ولایت غور هم از فعال شدن دوباره‌ی شفاخانه کووید۱۹ در این ولایت اظهار خرسندی می‌کنند. آنان از وزارت صحت عامه‌ی طالبان و نهادهای مددرسان جهانی می‌خواهند که بخش صحی را در این ولایت بیشتر حمایت کنند؛ زیرا به گفته‌ی آنان، چالش‌های زیاد در بخش صحت در ولایت غور وجود دارد.

شفاخانه کووید۱۹ غور در حکومت اشرف غنی فعالیت می‌کرد و ۲۰ بستر داشت، اما بعدا به ده بستر کاهش یافت. با تسلط طالبان بر افغانستان، فعالیت این شفاخانه متوقف شده بود.