COVID19 Kabul Afghanistan

کرونا در افغانستان؛ بیش از هفت هزار و ۶۰۰ نفر از آغاز همه‌گیری تا کنون جان باخته‌اند

سازمان جهانی صحت می‌گوید که از آغاز همه‌گیری کرونا در افغانستان از فبروری ۲۰۲۰ تا کنون بیش از هفت هزار و ۶۰۰ نفر از جمله ۹۷ کارمند صحی جان باخته‌اند.

براساس آمار این سازمان که امروز (سه‌شنبه، ۲ حمل) منتشر شده، در مجموع، افغانستان از سال ۲۰۲۰ تا کنون چهار هزار ۷۴۹ مورد مثبت کرونا در میان کارکنان صحی ثبت شده است.

به‌گفته‌ی سازمان جهانی صحت، بیشتر موارد مثبت کرونا در میان کارمندان صحی در ولایت‌های هرات، کابل، ننگرهار، بلخ و کنر گزارش شده است.

براساس آمار سازمان جهانی صحت، از آغاز همه‌گیری در فبروی ۲۰۲۰، در مجموع ۱۷۶ هزارو ۲۲۹ مورد مثبت شناسایی شده و از این میان هفت هزار و ۶۴۳ نفر جان باخته‌اند.

سازمان جهانی صحت گفته است که در هفته‌ی دهم سال جاری میلادی شش هزار و ۲۸ نمونه آزمایش شده که یک هزار و ۴۷۷ مورد آن مثبت بوده است و از این میان ۱۸ بیمار جان باخته‌اند.

به‌گفته‌ی سازمان جهانی صحت، این آمار نشان‌دهنده‌ی افزایش ۲۴ درصدی در موارد مثبت و کاهش ۳۸ درصدی مرگ‌ومیر نسبت به هفته‌ی نهم ۲۰۲۲ را نشان می‌دهد.

سازمان جهانی صحت اضافه کرده است که در هفتم دهم بیشترین تعداد موارد مثبت COVID-19 در مناطق شرق، مرکزی و غرب افغانستان از جمله هرات، کاپیسا، قندهار، ننگرهار و لوگر ثبت شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *