کمبود بستر در شفاخانه‌ی بلخ؛ «در یک بستر سه کودک تحت مراقبت اند»

هم‌زمان با افزایش میزان مریضی‌های فصلی در میان کودکان در ولایت بلخ، برخی از مریض‌داران از کمبود بستر در بخش کودکان شفاخانه‌ی مرکزی این ولایت انتقاد می‌کنند.

آنان می‌گویند که  در حال حاضر در شفاخانه‌ مرکزی بلخ، سه کودک یا چهار کودک در یک بستر تحت مراقبت اند.

محمد یوسف که کودک چهار‌ساله خود را از یک هفته به این‌سو در شفاخانه‌ی ابوعلی سینای بلخی بستر کرده است، می‌گوید در کنار کمبود دارو، کمبود بستر نیز به یک چالش جدی مبدل شده است.

او گفت: «در یک بستر چهار کودک بستر اند. خود این کار سبب به میان آمدن بیماری‌های دیگر می‌شود.»

مریض‌داران از برخورد برخی از داکتران و عدم رسید‌گی به مریضان نیز انتقاد دارند.

جاوید که کودک مریض خود را از ولسوالی چهاربولک به مزارشریف، آورده است، می‌گوید: «سه روز است در شفاخانه هستم. طفلم در حال جان کندن است، هیچ کسی برخورد درست نمی‌کند گپ بزنم جنجال می‌کنند.»

با این حال مسئولان صحی در بلخ کمبود بستر در بخش اطفال شفاخانه این ولایت را تأیید می‌کنند و می‌گویند که این بخش دارای ۲۰۰ بستر است؛ اما در برخی از فصل‌های سال به‌دلیل افزایش مریضی‌های موسومی تا ۴۰۰ کودک در این مرکز بستری می‌شوند.

داکترغوث الدین انوری، رییس شفاخانه حوزوی بلخ افزود که با گرم‌شدن هوا، شمار کودکان مریض افزایش یافته و روزانه از ۵۰۰ الی ۸۰۰ کودک به این شفاخانه مراجعه می‌کنند.

شکایت شهروندان از کمبود تجهیزات در شفاخانه‌ی بلخ در حالی بیان می‌شود که این شفاخانه با هزینه‌های هنگفت از سوی کشورهای خارجی ساخته شده است.