اطلاعات روز

نزدیک به ۱۰ هزار کارمند محلی ارتش آلمان در افغانستان منتظر خروج هستند

نهاد حمایت از کارکنان محلی سابق ارتش آلمان می‌گوید که حدود ۱۰ هزار شهروند افغانستان که در این کشور با نظامیان آلمانی کار کرده، منتظر انتقال به آلمان هستند.

به گزارش دویچه‌وله، لوتار هانکل، رییس منطقه‌ای این شبکه به روزنامه «کلنر شتات انسایگر» گفته است که در کنار کارمندان محلی نیروهای آلمانی و خانواده‌های‌شان، پیمانکاران زیادی نیز که برای ارتش آلمان کار می‌کردند، در انتظار انتقال به آلمان هستند.

به گفته‌ی او، این نهاد توانسته ۳۲۴ نفری را که در لیست افراد به ویژه در معرض خطر وزارت خارجه آلمان قرار داشته‌اند، نجات بدهد.

نهاد حمایت از کارکنان محلی سابق ارتش آلمان می‌گوید که منابع مالی‌اش رو به اتمام است و میزان کمک‌ها نیز به شدت کاهش یافته است. به گفته‌ی این نهاد، در این میان ارتباط با شمار زیادی از این انسان‌های در معرض خطر قطع شده است.

پس از سقوط دولت افغانستان به دست طالبان، کشورهای غربی شماری از همکاران افغان خود را انتقال داده‌اند. هنوز هم تعداد زیادی از همکاران نظامیان خارجی در افغانستان حضور دارند و می‌گویند که در معرض خطر قرار دارند. این در حالی است که طالبان می‌گویند که این گروه عفو اعلام کرده و با هیچ کسی کار ندارد.