عکس: شبکه‌های اجتماعی

مولوی مهدی به هیأت اعزامی طالبان؛ دیگر با نظام کار نمی‌کنم

منابع می‎گویند که سفر هیأت اعزامی طالبان به ولسوالی بلخاب ولایت سرپل برای دلجویی از مولوی مهدی، فرمانده هزاره‌تبار این گروه بی‌نتیجه پایان یافته و این هیأت دوباره به کابل برگشته است.

به گفته‌ی منابع، این چندمین باری است که حکومت مرکزی طالبان به بلخاب هیأت می‌فرستد؛ اما مولوی مهدی به هیأت‌های طالبان پاسخ رد می‌دهد.

یک منبع موثق به اطلاعات روز گفت که مولوی مهدی، به آخرین هیأت اعزامی طالبان گفته است که دیگر با «نظام کار نمی‌کند»؛ اما تحت سایه حکومت طالبان خواهد بود و به‌عنوان یک فرد عادی زندگی خواهد کرد.

به گفته‌ی منبع، مولوی مهدی به هیأت طالبان تأکید کرده است در صورتی که طالبان زیاد پافشاری بر بازگشت او به کابل کنند، شماری از باشندگان بلخاب را به پایتخت می‌فرستد تا با مسئولان طالبان صحبت کنند.

مولوی مهدی در آغاز تسلط طالبان بر افغانستان، به‌عنوان رییس استخبارات این گروه در ولایت بامیان تعیین شده بود. او پس از عزل از این سمت اخیرا به‌عنوان معین وزارت شهرسازی طالبان گماشته شد، اما خودش این پست را نپذیرفته است.

در حال حاضر ادعا می‌شود که در پی بروز اختلاف میان مولوی مهدی و طالبان، این گروه به‌دنبال خلع سلاح فرمانده هزاره‌تبار خود است. به گفته‌ی منبع، مولوی مهدی در حال حاضر چهارصد فرد مسلح دارد.