توقیف آموزگاران یک مکتب در ناور غزنی توسط طالبان؛ یک دکاندار بازداشت شد

منابع مردمی در ولایت غزنی تأیید می‌کنند که نیروهای استخبارات گروه طالبان آموزگاران و ملازمان مکتب «لیسه عالی لعل‌بیگ» ولسوالی ناور این ولایت برای بیش از نیم ساعت توقیف کرده بودند.

این منابع که خواستند هویت‌شان افشا نشود، به روزنامه اطلاعات روز گفتند که این رویداد روز گذشته (یک‌شنبه، ۲۲ جوزا) در منطقه‌ی «جسکه»‌ی ناور رخ داده است.

به گفته‌ی آنان، نیروهای طالبان در ابتدا خودشان را از اعضای هیأت مدیریت معارف این گروه معرفی کرده و زمانی که وارد اداره‌ی مکتب می‌شوند، فورا حدود ۱۷ نفر از آموزگاران و ملازمان مکتب را توقیف می‌کنند.

براساس گفته‌های منابع، نیروهای طالبان با توقیف این افراد از آنان می‌خواهند که محمدامین رضاپور، مدیر مکتب لیسه عالی لعل‌بیگ را تحویل‌شان دهند. طالبان به این افراد گفته بودند که آقای رضاپور را به اتهام داشتن سلاح بازداشت می‌کنند.

به گفته‌ی آنان، محمدامین رضاپور در مکتب حضور نداشته و نیروهای طالبان پس از تماس با او از طریق آموزگاران این مکتب، توقیف‌شدگان را آزاد می‌کنند. منابع تأکید کردند که طالبان موفق به بازداشت مدیر این مکتب نشده‌اند.

بازداشت یک دکاندار توسط طالبان

همزمان با این، منابع مردمی گفتند که نیروهای گروه طالبان حوالی ساعت ۹:۰۰ صبح امروز یک دکاندار را از ساحه‌ی «گرماب» ناور بازداشت و با خودشان برده‌اند.

طالبان این فرد را هم به اتهام داشتن سلاح با خودشان برده‌اند؛ اما منابع تأکید کردند که این فرد در گذشته فعالیت نظامی نداشته است.

روزنامه اطلاعات روز موفق به دریافت پاسخ طالبان در این زمینه نشد.

طالبان قبل از این در سایر نقاط افغانستان هم غیرنظامیان را بازداشت و از آنان در زندان‌هایش با شکنجه اعتراف می‌گرفتند.