بامیان
عکس: آرشیف

طالبان در بامیان نُه نفر به‌شمول دو زن را همراه با داروی بی‌هوشی بازداشت کردند

طالبان در ولسوالی پنجاب ولایت بامیان نُه نفری که خودشان را واکسیناتور معرفی کرده بودند، بازداشت کرده‌اند. از نزد این افراد داروی بی‌هوشی بدست آمده است.

یک منبع در ولسوالی پنجاب بامیان گفت این افراد که در میان آنان دو زن نیز هستند، روز گذشته، دوشنبه (۳ اسد) از ساحه کرمان این ولسوالی بازداشت شده‌اند.

به گفته‌ی منبع، این نُه نفر خود شان را «تیم واکسیناتور کرونا» معرفی کرده و از آدرس «بنیاد خیریه احساس برای هزاره‌جات» دارویی را تحت‌ عنوان واکسین بر هفت نفر از ساکنان پنجاب تزریق کرده و برای هر نفر ۵۰۰ افغانی پول نیز داده‌‌اند.

منبع گفت که ساکنان محل به فعالیت این تیم مشکوک شده و فرماندهی امنیه‌ طالبان را در جریان گذاشته‌اند. به گفته‌ی منبع، پس از اطلاع مردم، افراد مشکوک بازداشت شده‌اند.

یک منبع از فرماندهی امنیه طالبان در ولسوالی پنجاب می‌گوید که از نزد افراد بازداشت‌شده، مقداری داروی بی‌هوش‌کننده و دست‌کم شش دانه بیل و کُلنگ بدست آمده است.

همزمان داکتر جعفر ذکی، رئیس صحت عامه طالبان در بامیان می‌گوید که یک گروه نُه نفره که خود شان را در برخی ساحات ولسوالی پنجاب «تیم رضاکار واکسیناتور کرونا» جا زده بودند، بازداشت شده‌اند.

به گفته‌ی او، این افراد در فرماندهی امنیه طالبان در ولسوالی پنجاب تحت بازجویی قرار دارند، اما جزئیات این تحقیقات تاکنون با ریاست صحت عامه بامیان شریک نشده است.