واکنش وزارت داخله به ادامه‌ی راکت‌پراکنی پاکستان

اطلاعات روز: وزارت امور داخله‌ی کشور بار دیگر پرتاب راکت از سوی نظامیان پاکستان بر ولسوالی سرکانی ولایت کنر را محکوم کرد. این وزارت دیروز با نشر خبرنامه‌ا‌ی اعلام کرد، نظامیان پاکستان به روز جمعه ۱۱ راکت را بر برخی از مناطق ولسوالی سرکانی ولایت کنر پرتاب کرده‌اند.

بر اساس خبرنامه‌، در این رویداد دو زن زخمی شده‌‌اند. در این خبرنامه‌ آمده است، حملات راکتی نظامیان پاکستان از چند سال بدین‌سو بر مناطق مرزی کشور، تلفات جانی و خسارات مالی به‌دنبال داشته است. بر اساس این خبرنامه، این حملات پاکستان برای دولت و مردم افغانستان قابل پذیرش نیست و پاکستان در آینده در این زمینه پاسخ‌گو خواهد بود.

وزارت امور داخله این حملات پاکستان را تخطی آشکار مرزی دانسته و خواهان متوقف شدن فوری آن شده است. گفتنی است که حملات نظامیان پاکستان از چند سال بدین‌سو بر مناطق شرقی کشور ادامه دارد و آنان تنها در سال روان، بیش از چهار هزار موشک و راکت را بر برخی از مناطق شرقی پرتاب کرده‌اند.

حکومت قبلی جلو‌ حملات پاکستان را گرفته نتوانست. در حال حاضر مردم و اعضای شورای ملی کشور‌ از حکومت وحدت ملی خواسته‌اند، هرچه زودتر جلو‌ حملات پاکستان را بگیرد. ولی حکومت جدید نیز هنوز برای جلوگیری از حملات نظامیان پاکستان برنامه‌ی مشخصی را ارائه نکرده است.