طالبان هشت اسیر «جبهه مقاومت» را در پنجشیر تیرباران کردند
عکس: ارسالی به اطلاعات روز

طالبان هشت اسیر «جبهه مقاومت» را در پنجشیر تیرباران کردند

منابع معتبر در ولایت پنجشیر می‌گویند که طالبان هشت اسیر «جبهه مقاومت» را تیرباران کرده‌اند. این رویداد دوشنبه شب (۲۱ سنبله) در ولسوالی دره‌ی پنجشیر اتفاق افتاده است.

دست‌کم دو منبع محلی می‌گویند که در میان اسیران تیرباران شده یک فرمانده «جبهه مقاومت» به نام یارمحمد با دو فرزند جوانش نیز شاملند.

یک منبع به روزنامه اطلاعات روز گفت که این افراد مربوط قرارگاه شابه در ولسوالی خنج پنجشیر بوده و دو روز پیش برای کمک به نیروهای مستقر در قرارگاه پشغور رفته بودند.

به‌گفته‌ی منبع، فرمانده یارمحمد و افرادش در راه برگشت به قرارگاه شابه در منطقه‌ی «چشمه آب» در نزدیکی قرارگاه پشغور با کمین طالبان برخورده و اسیر شدند.

منبع افزود که طالبان افراد اسیرشده را به ولسوالی دره منتقل و سپس تیرباران کرده‌اند.

در دو نوار تصویری که منابع به روزنامه اطلاعات روز فرستاده‌اند، نیز دیده می‌شود که طالبان دستان اسیران جنگی «جبهه مقاومت» را به پشت‌شان بسته‌اند.

طالبان و «جبهه مقاومت» تاکنون در این باره به‌صورت رسمی اظهار نظری نکرده‌اند.

ولایت پنجشیر در شمال کابل در طول یک سال گذشته گواه درگیری میان طالبان و «جبهه مقاومت» بوده است. طالبان پیش از این نیز در این ولایت اسیران «جبهه مقاومت» را تیرباران و یا سر بریده بودند.

طی روزهای اخیر نیز بخش‌هایی از ولایت پنجشیر گواه درگیری میان طالبان و «جبهه مقاومت» بوده است. «جبهه مقاومت» ادعا کرده است که در جریان این درگیری‌ها به طالبان تلفات سنگین وارد شده است.