جنگ در پنجشیر؛ ادعای طالبان: ۴۰ عضو «جبهه مقاومت» را کُشتیم

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان مدعی شده است که نیروهای این گروه در یک عملیات در پنجشیر، ۴۰ عضو «جبهه مقاومت» را کشته و ۱۰۱ نفر دیگر را بازداشت کرده‌اند.

طبق ادعای او، این افراد در ولسوالی‌های رخه، دره و آبشار پنجشیر کشته یا بازداشت‌ شده‌اند.

سخن‌گوی طالبان شامگاه امروز (سه‌شنبه، ۲۲ سنبله) در توییتی نوشته است که چهار فرمانده «جبهه مقاومت» نیز در جمع کشته‌ها هستند.

مجاهد اعضای «جبهه مقاومت» را «باغی‌های متمرد» خوانده و گفته‌ است که آنان می‌خواستند امنیت مردم را برهم بزنند.

سخن‌گوی طالبان در حالی آماری از تلفات «جبهه مقاومت» ارائه کرده که بارها جنگ در پنجشیر را تکذیب کرده و گفته است که «جبهه مقاومت» حضور فزیکی ندارد.

مجاهد درباره‌ آمار تلفات نیروهای طالبان در جنگ پنجشیر چیزی نگفته‌ است.

«جبهه مقاومت» تاکنون به این ادعای سخن‌گوی طالبان واکنش نشان نداده‌ است. این جبهه پیشتر مدعی شده بود که ۲۵ عضو طالبان را کشته‌ است.

همزمان منابع در پنجشیر می‌گویند که طالبان هشت عضو «جبهه مقاومت» را پس از اسارت تیرباران کرده‌اند.

دست‌کم دو منبع محلی می‌گویند که در میان اسیران تیرباران‌شده یک فرمانده «جبهه مقاومت» به‌نام یارمحمد با دو فرزند جوانش نیز شامل اند.

یک منبع به روزنامه اطلاعات روز گفت که این افراد مربوط قرارگاه شابه در ولسوالی خنج پنجشیر بوده و دو روز پیش برای کمک به نیروهای مستقر در قرارگاه پشغور رفته بودند.

به‌گفته‌ منبع، فرمانده یارمحمد و افرادش در راه برگشت به قرارگاه شابه در منطقه‌ «چشمه آب» در نزدیکی قرارگاه پشغور با کمین طالبان برخورده و اسیر شدند. منبع افزود که طالبان افراد اسیرشده را به ولسوالی دره منتقل و سپس تیرباران کرده‌اند.

بخش‌های از پنجشیر طی روزهای اخیر گواه درگیری شدید میان «جبهه مقاومت» و طالبان بوده‌اند.

«جبهه مقاومت» می‌گویند که حملات طالبان را دفع کرده‌ است.

گفته می‌شود که طالبان نیروهای گسترده در پنجشیر مستقر کرده‌اند.