عکس: ارسالی

تعطیلی شفاخانه ترک اعتیاد در تخار؛ حضور معتادان در تالقان افزایش یافته است

شماری از باشندگان شهر تالقان، مرکز تخار می‌گویند پس از تعطیلی شفاخانه ترک اعتیاد این ولایت، شمار معتادان مواد مخدر در این شهر به‌گونه‌ی چشم‌گیری افزایش یافته است.

شفاخانه ترک اعتیاد تخار طی هفته‌های اخیر، به‌دلیل نبود بودجه و امکانات مسدود شده است.

حبیب‌الله، یکی از باشندگان باغ زراعت شهر تالقان به روزنامه اطلاعات روز گفت که حضور معتادان پس از تعطیلی شفاخانه ترک اعتیاد، در جاده‌ها و اماکن عمومی به‌گونه‌ی چشم‌گیری افزایش یافته است.

به‌گفته حبیب‎‌‌الله، معتادان دست به‌دزدی وسایل خانه‌های مردم می‌زنند.

عبدالغیور، یکی از دکان‌داران گذر قوال‌های شهر تالقان نیز از افزایش معتادان در این شهر انتقاد می‌کند و از مسئولان محلی طالبان می‌خواهد که مرکز ترک اعتیاد این ولایت را هرچه زودتر فعال کنند.

در همین حال عبدالقهار احمدی، رییس صحت عامه طالبان در تخار می‌گوید که بخش بستری شفاخانه ترک اعتیاد این ولایت در ماه حمل امسال به‌دلیل نبود دارو بسته شده بود.

به‌گفته او، اما پس از اتمام مواد اعاشوی، شفاخانه ترک اعتیاد تخار مکمل تعطیل شد و هزار و ۵۰۰ معتادی که از شهر تالقان جمع‌آوری شده بودند، دوباره آزاد شدند.

او گفت که مشکلات شفاخانه‌ تداوی معتادان تخار را با وزارت صحت عامه‌ طالبان و دونرها شریک ساخته‌؛ اما پاسخ مثبت دریافت نکرده‌‌اند.

پس از روی‌کارآمدن طالبان، نظام صحی افغانستان با فروپاشی مواجه شده و هزاران مرکز صحی با کمبود دارو، امکانات و پرسنل مواجه شده و یا هم تعطیل شده‌اند.