200 افسر پولیس زن برای آموزش‌‌ به ترکیه فرستاده شدند

اطلاعات روز: وزارت امور داخله‌ی کشور ۲۰۰ افسر پولیس زن را برای آموزش‌های بیش‌تر به کشور ترکیه فرستاد. این افسران دیروز در مراسم ویژه‌ای برای یک دور آموزش چهار‌ماهه از میدان هوایی کابل به کشور ترکیه اعزام شدند. اعزام این تعداد افسران زن به خارج از کشور، تاکنون بی‌سابقه خوانده شده است.

جنرال حکمت شاهی، از مقام‌های وزارت امور داخله دیروز گفت که این افراد از ولایت‌های مختلف برای فراگیری یک دوره‌ی ۴‌ماهه‌ی آموزشی به ترکیه اعزام شدند و پس از برگشت، دوباره در ولایت‌های مربوطه‌ی‌شان ایفای وظیفه می‌کنند. برای این افسران امتیازهای خوبی نیز در نظر گرفته شده است.

شاهی گفت که این افسران زن را در ترکیه استادان زن آموزش خواهند داد و برای آنان برعلاوه‌ی ارتقای درجه‌ی نظامی، امتیازهای مالی نیز در نظر گرفته می‌شود. در جریان سال‌های گذشته کمبود تعداد سربازان پولیس زن در وزارت داخله، یکی از مشکلات اساسی فراراه این وزارت خوانده شده است.

هم‌اکنون مجموع نیروهای پولیس به بیش از 157 هزار می‌رسد؛ اما صرف حدود 2300 تن آنان را زنان تشکیل می‌دهند که این یک رقم اندک است. وزارت داخله افزایش نیروهای پولیس زن را یکی از اولویت‌های خود خوانده و در نظر دارد در ده سال آینده تعداد نیروهای پولیس زن در کشور را به ۱۰ هزار تن افزایش دهد.