دو حادثه ترافیکی در بدخشان جان سه نفر را گرفت و ۱۹ زخمی برجای گذاشت

منابع محلی در ولایت بدخشان می‌گویند که در پی وقوع دو حادثه ترافیکی جداگانه در ولسوالی‌های درایم و یاوان این ولایت، سه نفر جان باخته و ۱۹ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

عبدالناشر، شهردار ولسوالی درایم ولایت بدخشان به روزنامه اطلاعات روز گفت که یک عراده موتر نوع فلانکوچ امروز (سه‌شنبه، ۲۹ سنبله) در روستای «یامچیان» این ولسوالی از جاده منحرف و واژگون شده است.

به‌گفته‌ی او، این موتر از مرکز ولسوالی درایم به سمت روستای «یامچیان» در حرکت بوده است. در این حادثه راننده‌ی موتر جان باخته و شش نفر دیگر زخمی شده‌اند.

داکتر شفیق همدرد، سرطبیب شفاخانه ولایتی بدخشان به روزنامه اطلاعات روز گفت که شش زخمی، به‌شمول چهار کودک و دو زن از محل حادثه به این شفاخانه منتقل شده‌اند.

از سوی هم، یک منبع به روزنامه اطلاعات روز گفت که شب گذشته (دوشنبه، ۲۸ سنبله) نیز یک عراده موتر نوع رنجر طالبان در مسیر ولسوالی یاوان و ولسوالی کوهستان از جاده منحرف و واژگون شده است.

منبع افزود که این موتر طالبان ۱۵ سرنشین داشته و از این میان، دو عضو طالبان جان باخته و ۱۳ عضو دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

علت وقوع هر دو حادثه تاکنون مشخص نشده و مسئولان محلی طالبان در ولایت بدخشان در این باره چیزی نگفته‌اند.

این در حالی است که اخیرا وقوع حوادث ترافیکی در بخش‌های مختلف کشور افزایش یافته است. بی‌احتیاطی رانندگان، خرابی جاده‌ها، مراعات‌نشدن اصول رانندگی و… از عوامل اصلی وقوع حادثات ترافیکی در کشور دانسته می‌شود.