م. خلیل اسیر

حمایت طالبان از خشونت و طمع جنسی ملاها

افراد مسلح وابسته به طالبان قصد دارند برشنای 9 ساله را که هفت ماه پیش مورد تجاوز جنسی قرار گرفت، به قتل برسانند. طالبان گفته‌اند که برشنا و خانواده‌اش با رسانه‌ای کردن موضوع، آبروی تمام ملاها و ملا امامان را به زمین ریخته‌اند. آن‌ها هشدار داده‌اند، هرگاه دست‌شان به این دختر 9 ساله برسد، در قتل وی درنگی نخواهند کرد.

برشنا‌ی 9 ساله، هفت ماه پیش در ماه ثور، توسط ملا امامی به نام حمیدالله در ولایت شمالی قندوز مورد تجاوز جنسی قرار گرفت. پس از آن‌که این موضوع به رسانه‌ها درز کرد، برشنا به خانه‌ی امن منتقل شد. اما دیری نگذشت که فرماندهی پولیس قندوز، با قید ضمانت، وی را به آغوش خانواده‌اش بازگرداند.

در پی اعلام حکم محکمه در مورد حمیدالله، طالبان و برخی ملا امان قندوز به‌شدت خشمگین شده‌اند و حالا قصد دارند با کشتن برشنا‌ی 9 ساله، درس تازه‌ای را به قربانیان تجاوز جنسی بدهند. هدف از این درس آن است که قربانیان جنسی پس از این نباید به محکمه مراجعه و علیه ملا امامانی که طمع جنسی از شاگردان‌شان دارند و آن‌ها را مورد تجاوز و آزار جنسی قرار می‌دهند، شکایت درج کنند. ملاها و مولوی‌های متجاوز هم به دلیل آن‌که مورد حمایت طالبان قرار دارند و هیچ قربانی‌ای پس از این نخواهد توانست شکایات خود را روی میز محکمه بگذارد، در اعمال رفتار جنسی دست باز خواهند یافت و به شکل لجام‌گسیخته دست به آزار جنسی دیگران، به‌ویژه زنان و کودکان‌، خواهند زد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *