رییس جمهور: کمیسیون مستقل حقوق بشر کارهای حکومت را در زمینه‌ی حقوق بشر ارزیابی کند

اطلاعات روز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور دیروز در دیدار با شماری از اعضای کمیسیون مستقل حقوق بشر گفت که در عرصه‌های عدلی و قضایی سرمایه‌گذاری اساسی می‌کنم. او در این دیدار از اعضای کمیسیون حقوق بشر نیز خواستار همکاری و پیش‌نهادهای مشخص‌شان در رابطه به حقوق بشر شده است.

دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری روز گذشته با نشر خبرنامه‌‌ای اعلام کرد، رییس جمهور غنی در این دیدار افزود که کمیسیون مستقل حقوق بشر در زمینه‌ی حقوق بشر پیش‌نهادهای روشن را به حکومت ارائه نماید و در اخیر سال بر اساس همین پیش‌نهادها، کارهای حکومت را ارزیابی کند.

بر اساس این خبرنامه، رییس جمهور گفت که ما کارهای زیادی را از نگاه حقوق بشر در پیشرو داریم. تعهد من این است که در عرصه‌های عدلی و قضایی سرمایه‌گذاری اساسی نمایم. اشرف غنی با تأکید گفت، هیچ فردی در راستای تطبیق وعده‌های ما در زمینه‌ی دفاع از حقوق زنان شک نداشته باشد.

هم‌چنان در این دیدار اعضای کمیسیون حقوق بشر حمایت‌شان را از اقدام‌ها و اصلاحات اشرف غنی در زمینه‌ی حقوق بشر، به‌خصوص حقوق زنان، اعلام کردند. اعضای این کمیسیون ابراز امیدواری کردند، بر اساس همین اصلاحات، از این پس زنان بتوانند مطابق توانایی‌های خویش جایگاه اصلی‌شان را در کشور به‌دست آورند.