یک مرد 50 ساله در قندهار خودش را حلق‌آویز کرد
عکس: آرشیف

یک مرد ۵۰ ساله در قندهار خودش را حلق‌آویز کرد

مسئولان امنیتی طالبان در قندهار می‌گویند که یک مرد ۵۰ ساله در مربوطات شهر قندهار، مرکز این ولایت خود را حلق‌‍آویز کرده و به زندگی‌اش پایان داده است.

ملا محمد ولی، آمر حوزه‌ی دوازدهم امنیتی طالبان در شهر قندهار گفت که این رویداد شب گذشته (پنج‌شنبه، ۷ میزان) در منطقه‌ی «هده حکیم صاحب» رخ داده است.

به‌گفته‌ی او، این مرد ۵۰ ساله خان محمد نام داشته است. نزدیکان این مرد با مطلع‌شدن حلق‌آویز او، وی را به شفاخانه منتقل کرده، اما در مسیر راه شفاخانه جان داده است.

آمر حوزه‌ی دوازدهم امنیتی طالبان در شهر قندهار علت خودکشی این مرد را خشونت‌های خانوادگی عنوان می‌کنند. این مرد باشنده‌ی اصلی ارزگان بوده و چندی پیش به قندهار کوچ کرده بوده است.

او گفت: «این مرد در نخست تمام کودکانش را در یک اتاق قفل کرده و سپس خودش را حلق‌آویز کرده است. هنگامی که سایر اعضای خانواده مطلع می‌شود، او را به شفاخانه منتقل می‌کند، اما در ساحه‌ی چوک مدد جان داده است. علت خودکشی او خشونت خانوادگی است.»

این درحالی است که روز گذشته نیز یک مرد کُهن‌سال در ولسوالی اسپین‌بولدک ولایت قندهار با چاقو گردنش را بریده بود، اما پس از انتقال به شفاخانه نجات یافت.

پس از تسلط دوباره‌ی طالبان بر افغانستان، آمار خودکشی در کشور افزایش یافته است. فقر، بیکاری، مشکلات روانی و مشکلات خانوادگی از دلایل عمده‌ی خودکشی در کشور دانسته می‌شود.