ناتو سلاح‌های سنگین در اختیار نیروهای پولیس قرار داد

اطلاعات روز: مقام‌های وزارت امور داخله‌ی کشور اعلام کردند، ناتو و برخی از کشورهای همکار، مقداری سلاح‌های ثقيله را در اختيار پوليس قرارداده‌اند. صديق صديقى، سخنگوى اين وزارت دیروز در یک نشست خبری در کابل گفت، این سلاح‌های ثقيله شامل موترهاى زرهى و دهشکه می‌باشد. اما او در مورد تعداد و مقدار این سلاح‌ها معلومات ارائه نکرد.

صدیقی افزود که از اين سلاح‌ها برای مبارزه با مخالفان مسلح دولت استفاده خواهد شد. در حال حاضر مجموع نیروهای امنیتی کشور به بیش از 350 هزار می‌رسد که حدود 157 هزار آن را نیروهای پولیس تشکیل می‌دهد. اما آنان با کمبود تجهیز، سلاح‌های سنگین و هواپیماهای جنگی مواجه اند.

با امضای پیمان امنیتی با امریکا و ناتو، انتظار می‌رود که نیروهای امنیتی کشور از سوی امریکا و کشورهای عضو ناتو با سلاح‌های سنگین تجهیز شوند. چندی پیش جنرال ظاهر عظیمی، سخنگوی وزارت دفاع ملی گفت که امریکا تا چند ماه آینده 62 چرخ‌بال را در اختیار نیروهای امنیتی کشور قرار خواهد داد.

با این حال، سخنگوی وزارت داخله‌ی کشور گفت، مقدار سلاح‌های تازه که ناتو و برخی از کشورهای همکار در اختیار نیروهای پولیس قرار داده‌، برای مبارزه با تروریزم مفید است. صدیقی در ادامه افزود که در اين اواخر وضعيت امنيتى در برخى از مناطق کشور بهتر شده است.

او تأکید کرد، نيروهاى پوليس در يک هفته‌ی گذشته، در مناطق مختلف کشور ٣٨ عمليات عليه طالبان انجام داده‌اند. در اين عمليات‌ ١٦٠ تن از مخالفان مسلح کشته و ٣٥ تن به اتهام همکاری با مخالفان مسلح دولت بازداشت شده‌اند. ولی صدیقی در مورد تلفات نیروهای پولیس در این عملیات چیزی نگفت.

به‌دنبال آن، ظاهر ظاهر، فرمانده‌‌ پولیس کابل گفت، در یک هفته‌ی گذشته در کابل، ١٦٤ تن به اتهام دست داشتن در قتل، سرقت، مجروحيت و قاچاق مواد مخدر بازداشت شده‌اند: «در اين مدت نزديک به پنج کيلوگرام هيرويين، نزديک به سه کيلو ترياک، ٢٣ کيلوگرام چرس و ٨٥٠ خريطه مشروبات الکولى نیز کشف و ضبط شده‌اند».