توزیع پاسپورت

روند چاپ و توزیع پاسپورت از روز شنبه برای مدت نامعلوم متوقف شد

وزارت داخله‌ی حکومت سرپرست طالبان با نشر اطلاعیه‌ی ریاست پاسپورت این وزارت، اعلام کرده است که روند چاپ و توزیع پاسپورت سر از روز شنبه (۱۶ میزان) به‌طور عموم متوقف می‌شود.

در این اطلاعیه که پنج‌شنبه شب منتشر شده، آمده است که ریاست عمومی پاسپورت در نظر دارد که به‌خاطر بهبود روند عرضه خدمات و تسریع مراحل کاری مراجعین، یک سلسله تغییرات مثبت در سیستم تخنیکی و تجهیزاتی این اداره اعمال کند.

طبق اطلاعیه، به‌خاطر این‌که همه روزه چهار الی پنج‌هزار جلد پاسپورت برای متقاضیان در اداره‌ی مرکزی پاسپورت چاپ و توزیع می‌شود، ماشین‌های چاپ و سایر وسایل تخنیکی به مرور زمان از کار می‌افتد و نیاز به ترمیم یا تبدیل دارد.

به نقل از اطلاعیه، تکمیل این روند مدتی زمان‌گیر است و نیاز است که عرضه خدمات پاسپورت الی تکمیل روند متوقف شود.

وزارت داخله‌ی طالبان از متقاضیان پاسپورت خواسته است که الی اطلاعیه‌ی بعدی که از طریق وبسایت‌های خبری این وزارت و ریاست عمومی پاسپورت منتشر خواهد شد، به ریاست عمومی پاسپورت مراجعه نکنند.

این درحالی است که پس از تسلط دوباره‌ی طالبان بر افغانستان، موجی از مهاجرت‌های خواسته و ناخواسته افزایش یافته و تقاضای دریافت پاسپورت را نیز بالا برده است.

طالبان طی یک سال گذشته چندین بار روند توزیع پاسپورت را متوقف کرده است. در ماه‌های اخیر تنها در کابل روند چاپ و توزیع پاسپورت جریان داشت.

دیدگاه‌های شما
  1. سلام علیکم زه دیر زیات پاسپورت ته زرورت لرم د یو کال سخه چی طالبان راغلی زما خپل پاسپورت تر لاسه نه کرو آیا تاسو کولای شی چی دقیق وخت راته ووایاست چی کله پاسپورت بیرته خلاصیکی تاسو سخه دیره زیاته مننه وی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *