استادان دانشگاه تخار: قطع معاشات استادان شامل بورسیه تحصیلی منطقی نیست

یک استاد دانشگاه تخار: به‌دلیل تنگ‌دستی فرزند بیمارم را از دست دادم

نظرمحمد وهاج، یکی از استادان دانشگاه تخار می‌گوید که یک فرزند بیمارش را به‌دلیل تنگ‌دستی از دست داده است. او می‌گوید که توان تداوی فرزندش را نداشته است.

آقای وهاج، استاد رشته بیولوژی دانشکده تعلیم و تربیه‌ دانشگاه تخار است.

او امروز (شنبه، ۱۶ میزان) به روزنامه اطلاعات روز گفت که دختر پنج‌‌ساله‌اش از چند ماه به این‌طرف بیمار بود و توان تداوی‌اش را نداشت.

وهاج در یک بورسیه به روسیه رفته و در آن‌جا مصروف تحصیل است. او می‌گوید که با قطع معاش شان از سوی حکومت طالبان، با مشکلات اقتصادی مواجه شده است. حکومت طالبان می‌گوید که استادان دانشگاه که برای تحصیل به خارج از کشور رفته، مستحق معاش نیستند.

یکی از استادان دانشگاه تخار که خواست نامش در خبر ذکر نشود، می‌گوید که او با جمعی از استادان برای مراسم خاکسپاری جنازه‌ی دختر استاد نظرمحمد وهاج پول جمع‌آوری کرده‌اند.

به‌گفته‌ او، اگر طالبان در مورد این تصمیم‌شان تجدید نظر نکنند، استادان مشغول تحصیل در خارج با چنین مشکلات اقتصادی مواجه خواهند شد.

اخیرا دفتر نخست‌وزیر طالبان در پاسخ به درخواست وزارت تحصیلات عالی این گروه مبنی بر پرداخت معاشات استادان دانشگاه که در خارج مشغول تحصیل هستند، گفته است که این استادان مستحق معاش نیستند.

مطابق فیصله کابینه حکومت پیشین، استادان دانشگاه که برای تحصیل به خارج کشور می‌رفتند، معاش ماهوارشان پرداخت می‌شد.